Stjernen ! Startet 4.Juni.2013 Del på Facebook Startet 4.Juni.2013 Hei har vurdert kjøp av ny/brukt snekke leter etter noe i 26-30 fot med ac ! vurderer en båt nå men er litt skeptisk til motoren. Er den som lekker olje og toppen krøller seg ? Åssen er tilgangen til deler ? Hørte nemlig att dette kunne være en vansklig motor igunn. Hva mener dere/noen som har erfaringer med slike motorer,er de kresne ! legger med ett bilde av motor ! Er det noen spesielle motorer jeg bør styre unna ? Ser det er mye perkins og yanmar der ute .... Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 4.Juni.2013 Del på Facebook Svart 4.Juni.2013 (redigert) Begynner vel etter hvert å bli begrenset med deletilgang på disse motorene ja. Er en fransk basemotor (indenor), brukt blant annet i peugeot. http://www.indenor-retro.de/Kataloge%202013/Katalog%20MD32%20%202013.pdf Redigert 4.Juni.2013 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Jori Svart 4.Juni.2013 Del på Facebook Svart 4.Juni.2013 Ja er en av de motorene med frynsete rykte. Har hatt en selv og ikke noe problem, men tror det var unntaket? Riktig som de sies at det begynner nok å bli vanskelig med deler til de nå. Riktig som du har hørt at toppen hadde en tendens til å lage problemer etter en stund Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 4.Juni.2013 Del på Facebook Svart 4.Juni.2013 Jeg hadde en Viking 28 med to sånne motorer på åtti-tallet og det må vel kunne sies er de verste motorene jeg noensinne har vært borti. Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Stjernen ! Svart 4.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2013 Da er det vel greit og styre unna ! men båten var fin men mye utstyr ! Men får ho hva man betaler for ! kansje like greit og gå for noe nyere bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 5.Juni.2013 Del på Facebook Svart 5.Juni.2013 Jeg hadde en Viking 28 med to sånne motorer på åtti-tallet og det må vel kunne sies er de verste motorene jeg noensinne har vært borti. Å den dritten klarte du å selge til meg. . Mulig det ikke var av deg jeg kjøpte den, men jeg har eid en slik fra 73. Plastvindu. Lå på bøye. Kan bekrefte at deler får du ikke tak i. Jeg kjøpte siste oljekjøler i 1999 Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 5.Juni.2013 Del på Facebook Svart 5.Juni.2013 Motoren der går vel under navnet krølltoppen, det sier vel det meste. Er vel veldig lik MD 21, men med et par sylindere ekstra. Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 5.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2013 (redigert) Tror jeg står over den motoren ja ! Høres utsom er moring motor ...... Redigert 5.Juni.2013 av Dioden ! (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Toroa Svart 5.Juni.2013 Del på Facebook Svart 5.Juni.2013 Dette er definitivt en motor for de noe øvde brukere av motorer. Som alt annet her i verden, riktig bruk, riktig stell, så holder det utrolig lenge. Men det er en årsak til at jeg har tre fire av denne motoren stående bakerst på lagret i GubbeKlubben, og jeg kommer ikke til å sette noen av dem i stand eller drift. De største svakhetene ligger i toppen, og eksosmanifoilen, så følger varmeveksler, og ferskvannspumpe. Kjøpe båt med slike i uten å ha kjørt motoren i en hel dag med belastning vil jeg på det sterkeste fraråde. På den annen side, er motoren i ok stand, så er det jo en prispresser at det er en slik motor i båten, og da mener jeg for kjøperen. :) Deletilgangen er enda relativt god, til tross for at folk sier annet, alt kan skaffes, dog er noen av delene som det er så lenge siden de ble produsert, at du må ta til takke med rekondisjonerte deler. Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.