Jump to content

Mercruiser 350 V8 Tenningsproblem!


Holtlien

Recommended Posts

Heisann!

 

Ny på dette forumet så hver snill :thumbsup:

 

Vi har en Mercruiser 350 Magnum 5.7 V8 MPI Gen+, som ikke vil gi gnist etter totaloverhaling av motor!

Motoren har blitt overhalt med ny stempler, råder osv.. Totalt gjennoppbygd innvendig etter at den tok inn vann via eksosmanifoldene.

 

Dette har jeg testet:

 

Byttet coil, ny tennplugger, tennpluggledninger.

Sjekket at jord er god nok(Ja den er)

Sjekket med plugg direkte på coilen.

Målt strøm inn på coilen(Det er det)

Sjekket alle kontaktpunkter osv.

 

Så spørsmålet mitt er om det er noe annet jeg kan sjekke/teste?

 

Gnist var det på motoren før overhaling, men ikke etter at den ble settet sammen igjen!

 

Er det vanlig at tenningsmodulen kan ryke? se link for bilde av den. http://www.eurofritid.no/?PageID=1461&ItemID=1855

 

Fint om noen som er skikkelig guru på det her kan gi meg noen tips!

 

Takker for svar :)

Link to post
Share on other sites

Det forekommer at disse ryker ja, vet ikke om det er så vanlig men det kan ikke utelukkes. Hvis du har alpha-drev sitter det en mikrobryter på girskift-plata som kortslutter coilen ved giring, såkallt gir-kutt. Hvis den henger på får du ikke gnist men hvis du måler 12v på coilen er det nok ikke den. Vet ikke om du har målt om du har spenning på ECU'en? Noen motorer har såkallt "stand alone" tenningsanlegg og da skal det være gnist så sannt du har spenning på coilen. Nyere motorer har alt integrert i én ECU men så vidt jeg husker har du da ikke denne tenningsmodulen men i stedet en veiv posisjons giver nede under registerdekselet. Du har bankesensorer som vanligvis er montert nederst på sidene av blokka som via en "knock control unit" regulerer tenningstidspunktet, vet ikke om denne lille tassen kan være årsaken?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...