Lazyjack Startet 7.Juni.2013 Del på Facebook Startet 7.Juni.2013 Ser at det er lagt ut nye røde bøyer i sundet omtrent fra Bloksberg og nordover. Hvem disponerer disse og kan de evt. benyttes av alle sjøfarende? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 7.Juni.2013 Del på Facebook Svart 7.Juni.2013 (redigert) Mener de tilhører seilerforeningen som holder til rett innenfor på Hankø, men skal ikke si det sikkert. Så vidt jeg husker har jeg bare sett seilbåter fortøyd i dem. Redigert 7.Juni.2013 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Normarco Svart 27.August.2014 Del på Facebook Svart 27.August.2014 Jeg kjørte gjennom Hankø for litt siden og bet meg merke i alle de røde bøyene nordover i sundet, jeg lurer på det samme som Lazyjack og løfter denne opp i håp om diskusjon og konklusjon, kan alle bruke disse? Hvor finner man i så fall info? Disse er røde, altså ikke OF eller KNBF vil jeg tro. Sitér dette innlegget Link to post
VirtualMe Svart 27.August.2014 Del på Facebook Svart 27.August.2014 I følge Havneguiden skal de tilhøre seilforeningen, og være til "fri" benyttelse. Sitér dette innlegget Link to post
Normarco Svart 27.August.2014 Del på Facebook Svart 27.August.2014 Nå er min Havneguide fra 2008 og beskriver kun utvalgte bøyer mellom Seilerkroa og Hankø marina, gjelder dette også for resterende bøyer nordover også? Sitér dette innlegget Link to post
Normarco Svart 27.August.2014 Del på Facebook Svart 27.August.2014 Gikk inn på Hankø yachtclub sine sider, og bøyene som var i det aktuelle sundet virket ikke som noen invitt for hvermansen.... Sitér dette innlegget Link to post
weedy Svart 28.August.2014 Del på Facebook Svart 28.August.2014 Jeg har hørt at det er Hankø marina som eier de. En bekjent spurte om det gikk an å ligge på de og det var ikke noe problem. Var ikke vanlig å betale for å ligge der og det verste som skjer er jo at man blir kastet bort. Sitér dette innlegget Link to post
kointa Svart 28.August.2014 Del på Facebook Svart 28.August.2014 (redigert) om du legger deg i en bøye, Ihvertfall de blå, så finnes det ikke noen som kan fjerne deg. Et godt eksempel er de blåe bøyene utenfor langøyene, og den utenfor Gressholmen. De har vært okkupert av de samme båtene i hele sommer, trolig av noen "bohemer" som bor i sommerhalvåret der ute. Hverken OF, eller politi har mulighet til å flytte båtene så her er det muligheter for alle som ønsker å ligge gratis hele sesongen trygt på svai :-) Redigert 28.August.2014 av kointa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ydalir Svart 28.August.2014 Del på Facebook Svart 28.August.2014 De røde bøyene - iallfall mange av dem tilhører HYC. på bøyen står det at det koster 200 kroner døgnet å ligge der og at dette avtales på et telefonnummer til HYC. Da vi lå der to helger siden, ringte vi nummeret og fikk ligge der uten avgift. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 28.August.2014 Del på Facebook Svart 28.August.2014 Hverken OF, eller politi har mulighet til å flytte båtene så her er det muligheter for alle som ønsker å ligge gratis hele sesongen trygt på svai :-) Det at man ikke blir fysisk fjernet betyr vel ikke at det er helt greit å ligge der hele sommeren Det er visst noe som heter folkeskikk og vanlig sunn fornuft har jeg hørt. Forøvrig har de blå bøyene et bøyereglement som sier at du maks kan ligge i 24 timer Bøyer i naturhavner Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
kointa Svart 28.August.2014 Del på Facebook Svart 28.August.2014 Det at man ikke blir fysisk fjernet betyr vel ikke at det er helt greit å ligge der hele sommeren Det er visst noe som heter folkeskikk og vanlig sunn fornuft har jeg hørt. Forøvrig har de blå bøyene et bøyereglement som sier at du maks kan ligge i 24 timer Bøyer i naturhavner Ja, er klar over reglene og har faktisk en vimpel liggende, men poenget var at hva betyr regler når det ikke blir noen konsekvenser om man bryter dem? Du kan ligge i 24 timer, men om du ligger i 4 måneder så skjer det ingen ting. Og dessverre er det mange, mange som mangler folkeskikk og tar seg til rette- ofte til forargelse for mange andre. Sitér dette innlegget Link to post
Normarco Svart 28.August.2014 Del på Facebook Svart 28.August.2014 (redigert) Nå er det ikke de blå bøyene jeg tenker på, og meninger rund det er mange og kan finnes dypt diskutert her på forumet[emoji16] Det er alle de røde i Hankø og nordover, har sett både seilbåter og motorbåter i disse, også tomme. Mange av bøyene ligger slikt til at de ikke intuitivt tilhører en synlig eiendom. Er det komunale bøyer? Alle kan da ikke tilhøre HYC eller Hankø Marina på vei nord. Har googlet men finner ingen entydig konklusjon, anyone?! Redigert 28.August.2014 av Normarco (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.