Rakkstingen Startet 14.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 14.Juni.2013 Hei Har en VP B20 som kjøler dårlig på turtall rundt 3000-3500 har fått et tips fra en mekaniker om at jeg skal kjøre Radiatorflush gjennom anlegget, og det er jo enkelt på en motor med ferskvannskjøling, men ikke på denne som har et lukket system med saltvannkjøling. Noen som har et tips hvor jeg skal helle på flushen for å få rensket opp systemet...... Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 14.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2013 Har motoren saltvannskjøling må du nesten bruke en bøtte som du kjører vannet til og fra, og så ha lurium i den bøtten for å få det til å sirkulere noen runder i motoren, uten at jeg har den helt store troen på at "radiatorflush" hjelper stort. Har du sjekket impeller, termostat og det vanlige ? Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 14.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2013 Enig med adeneo. Skal du rense så bruke noe kraftig, systemrens, sitronsyre etc. Ta båten på land, ta av innsugsslangen, kjør in systemrens, la det stå ett døgn eller to, flush ut. Bytt impeller samtidig. Men først sjekk opp de vanlige tingene adeneo viser til. Er du heldig får du renset noe slik. Er antakelig masse rust/rustflak i kjølekanalene som tetter igjen for sirkuleringen Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 14.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2013 Perfekt turtall og fart tenker jeg, til at synderen kan være stussen til innsugsslangen for kjølevann på drevet(90gr. støpt alu bend festet med to bolter) som suger luft når båten og drevet begynner å løfte seg ut av vannet. Enkel jobb å skifte evt. reparere, koster noen hundrelapper hos gullsmeden Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.