Jump to content

Engbo ankervinsj, hvor er sikringen?

Hekkbølgen

Recommended Posts

Har nettopp kjøpt en Agder 8000 og trolig ødelagt vinsjen. Dette er en Engbo type 32. Skulle dra opp ankeret igår og da klarte jeg kunststykket.. Kjørte den nesten helt opp og kjørt rolig forover for å vaske av drit på skåleankeret. Da dette var rent skulle jeg kjøre den helt opp, men trykket på feil knapp og ut for ankeret. Siden det var veldig trangt med andre båter, ble jeg litt stressa og trykket vel litt febrilskt flere ganger på opp knappen. Og det er visstnok ikke bra. Hører det sier et klikk i releet når jeg trykker på opp og ned knappen, og klikk klikk så lenge jeg holder inn sakte opp knappen, noe det gjorde før også. Men vinsjen går ikke. Ikke noe summe lyd fra motoren heller. Denne er forøvrig byttet for 2 mnd siden og er helt ny (kun byttet vinsj motor).

Men jeg finner ikke hvor sikringen er? Ser ikke noe i koblingsskjemaet heller.. Noen tips? Vinsjen sitter veldig krøkkete til så hadde håpet på en gåen sikring istede for å demontere hele greia..

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...