Jump to content

Lowrance radar - netthandel versus støtte til lokal forhandler

Stella Polaris

Recommended Posts

Etter å ha trålet nettet noen dager har jeg funnet flere forhandlere i USA som bla tilbyr Lowrance 3G radar til litt under 1300 dollar. Min lokale, dyktige leverandør skal ha 13 335.- NOK for samme. Selv med frakt og mva skulle det være endel å spare. Avstand til forretning, garanti og lojalitet til lokal forhandler holder meg tilbake. Hvilke vurderinger gjør dere?

Med ønske om en grom sommer!

Mvh

Redigert av Stella Polaris (see edit history)

Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik

Totalmedlem av RS

Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris

Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar

Lowrance 3G radarene som selges i USA mangler RI10 radar interface som leveres som standard i Norge. RI10 trengs for å få MARPA. RI10 koster 150 USD på de billigste nettbutikkene.

Når du får lagt på frakt, moms og RI10 er forskjellen så liten at det uten tvil bør vere verdt det å få support i fra forhandler og importør i Norge samt 5 års kjøpslov.

Mjøsservice selger 3G radaren for 12.990kr, tvilsomt om du får den noe særlig rimeliere i Norge.

http://www.mjosservice.no/butikk/lowrance/radar

Det totale båtbudsjettet er jo så stort at de få tusenlappene man sparer på det er ikke verdt det. Det aller viktigste er når det gjelder utstyr og motor og gennerell utrustning ombord i båt er å ha et bra og tilgjengelig service/verksted i nærheten. Hvis ikke kan ting bli veldig dyrt og tungvindt når det oppstår noe feil eller uventet..

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

hehe men uansett så tror jeg du må kjøpe store dyre komponenter eller større motordeler for at det skal lønne seg.. Det finnes vel noen spessial deler og sånn det kan lønne seg å importere sikkert uten at jeg vet det helt sikkert..

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...