Pettern1972 Startet 19.Juni.2013 Del på Facebook Startet 19.Juni.2013 Har nettopp vært å kjøpt snapdaviter på den lokale båtsjappa. Valget falt på denne. Badeplattformen på båten er bredest inne ved badetrappa, og skråner fremover. Er av denne typen. Om jeg monterer de så nærme badestigen som mulig, altså for å få de lengst mulig vekk fra skroget, blir det ikke mere enn 60 m mellom hver av festene, noe som i "mitt hode" er litt for snaut. Hva mener dere er tilstrekkelig avstand mellom festene? Jolla er en rib, 2,9 meter Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
GeirFrode Svart 19.Juni.2013 Del på Facebook Svart 19.Juni.2013 Litt usikker på hvor snaut det blir. Men på mange gummibåter er det jo heller hvor du får plass til "paddene" som limes på som er avgjørende for hvor festene på plattformen kommer. En må bare feste de der det går an på beste måte. Mulig det er større valgfrihet til dette på rib'en din? Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 19.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2013 ja, det er ganske "romslig" plass på rib-en til montering. Er et større dilemma hva som er beste avstanden mellom festene... Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Bitteliten Svart 19.Juni.2013 Del på Facebook Svart 19.Juni.2013 60 cm høres veldig snaut ut synes jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 20.Juni.2013 Del på Facebook Svart 20.Juni.2013 Min erfaring et at det bør være minimum 80-85 cm for at det blir stabilt nok, spesielt når båte ruller. Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 21.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2013 var det jeg regnet med. Tok ikke sjansen. gikk rundt å tittet på båter i havna i går, og målte litt hva andre hadde brukt, og det var ingen som var så smal som 60 cm. jeg la på en 1,5x3 oppå plattformen som stikker på utsiden og daviter oppå der. har montert med 110 cm mellomrom. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.