Jump to content

Montering av snapdaviter, hvor langt mellom fester?


Pettern1972

Recommended Posts

Har nettopp vært å kjøpt snapdaviter på den lokale båtsjappa. Valget falt på denne. Badeplattformen på båten er bredest inne ved badetrappa, og skråner fremover. Er av denne typen. Om jeg monterer de så nærme badestigen som mulig, altså for å få de lengst mulig vekk fra skroget, blir det ikke mere enn 60 m mellom hver av festene, noe som i "mitt hode" er litt for snaut. Hva mener dere er tilstrekkelig avstand mellom festene? Jolla er en rib, 2,9 meter

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Litt usikker på hvor snaut det blir. Men på mange gummibåter er det jo heller hvor du får plass til "paddene" som limes på som er avgjørende for hvor festene på plattformen kommer. En må bare feste de der det går an på beste måte. Mulig det er større valgfrihet til dette på rib'en din?

Link to post
Share on other sites

var det jeg regnet med. Tok ikke sjansen. gikk rundt å tittet på båter i havna i går, og målte litt hva andre hadde brukt, og det var ingen som var så smal som 60 cm. jeg la på en 1,5x3 oppå plattformen som stikker på utsiden og daviter oppå der. har montert med 110 cm mellomrom.

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...