AndersRE Startet 19.Juni.2013 Link til dette innlegget Startet 19.Juni.2013 Hei Har litt problemer med min perkins motor, når jeg starter motoren kommer det kjørevann ut gjennomføringen til peilepinnen på oljen men høyt trykk Noen som han en anelse hva dette kan være? Mvh Anders Link to post
Anjuma Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 Høres kanskje ut som toppakningen... Er ikke mange plassene vann kan komme inn i blokka utenom via lekkasje i toppakning. Er en forholdsvis grei jobb å bytte.. pakningssett fås kjøpt hos økonomideler. Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
Toroa Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 IKKE start motoren. Er det 2-krets vannsystem? Hvor mister du vann, er det ferksvann, eller saltvann. Vannet kan f.eks komme inn via en ødelagt toppakningen,eller inn langs akslingen på sjøvannspumpa, på de som har registermontert versjon. Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post
Roger jo Svart 20.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2013 (redigert) Antar at ferskvannsides ikke har mistet noe vann, side en har inntrykk av store menger vann. Steng sjøvannsventilen pump ut all olje og vann drener vann fra sjøvannspumpa, fyll på billigste Biltema motorolje. Start opp kjør 5 min på tomgang, bytt olje i igjen kjør 5 min på tomgang, pump ut en skvett olje og se på den, mulig en bør bytte olje en gang til. Så er det å demontere sjøvann-pumpa og overhale den, pass på at simringen ikke tetter for lekkhullet, som skal sladre når sjøvannspumpa begynner å lekke. Kjør så motoren varm, sjekk at sjøvannspumpa ikke lekker. Redigert 20.Juni.2013 av roger-jo (see edit history) Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn