Jump to content


Sigmar pottebrenner


Suzuki

Recommended Posts

jeg hadde, som mange har fått med seg, planer om en skikkelig Webasto vannvarmer i Jokeren. Dette ble skrinlagt grunnet for høyt forbruk av strøm.

Deretter har jeg vurdert diverse Wallas apparater, men jeg synes de er dyre, og mange har diverse erfaringer med driftssikkerhet osv.

 

 

Noen av mine seilervenner, anbefaler varmt :rolleyes: pottebrennere, som Refleks, Dickinson osv.

Disse brenner helt uten strømforbruk, men er mer følsomme på plassering. Relativt stor plass, og relativt sentralt i båten må de også plasseres.

 

Derfor ble årets NYHET fra Maritim, om SIGMAR pottebrenner, for skottmontering, til greie priser. Refleks MW66 koster nesten det dobbelte..

Har noen erfaring med disse brennerne ?

Ser ganske så lekker ut, spør du meg..

Bilde

 

Evt. er noen av dere Arendal gutta innom Maritime, og kan ta en titt, og kanskje knipse etpar bilder av et eksemplar, sånn at jeg får mer intrykk av størrelser osv ?

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post


jeg hadde, som mange har fått med seg, planer om en skikkelig Webasto vannvarmer i Jokeren. Dette ble skrinlagt grunnet for høyt forbruk av strøm.

Deretter har jeg vurdert diverse Wallas apparater, men jeg synes de er dyre, og mange har diverse erfaringer med driftssikkerhet osv.

Noen av mine seilervenner, anbefaler varmt  :rolleyes: pottebrennere, som Refleks, Dickinson osv.

Disse brenner helt uten strømforbruk, men er mer følsomme på plassering. Relativt stor plass, og relativt sentralt i båten må de også plasseres.

 

Derfor ble årets NYHET fra Maritim, om SIGMAR pottebrenner, for skottmontering, til greie priser. Refleks MW66 koster nesten det dobbelte..

Har noen erfaring med disse brennerne ? 

Ser ganske så lekker ut, spør du meg..

Bilde

 

Evt. er noen av dere Arendal gutta innom Maritime, og kan ta en titt, og kanskje knipse etpar bilder av et eksemplar, sånn at jeg får mer intrykk av størrelser osv ?

 

Suzuki

<{POST_SNAPBACK}>

 

Var innom der igår siden jeg bor i Kristiansand, brenneren ser ut til å være bra den.

Husk bare på alle rør og topphetter du må ha i tillegg, det er dyrt så prisen havner gjerne ut på noe mer avhengig av hvordan du skal feste den.

 

JOH

Link to post

Den er grei/tydligvis flere som er interessert/sikler på denne, skal flere ha mail, så sleng da mailadressa på IM til meg...

<{POST_SNAPBACK}>

Enda bedre; du legger inn bildene her, så kan ALLE se.

Kanskje en 1 1/2 l flaske, en isboks elns for å "målsette" ovnen i praksis ?

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post

BOMTUR !!!!

 

Brenneren er ikke kommet på lager, ei heller utstilt i lokale. Jeg ba dem sjekke på pc., og det stemte. Jeg spurte 2 stykker om brenneren var utstilt, med negativt resultat.

 

Det har sikkert sett rart ut, utstyrt med digikamera og brusflaske og skal absolutt se denne brenneren :lol::lol:

 

Janoho : Kan det ha vært en annen type brenner du har sett på, og misforstått ?? Ser av innlegget ditt at du har kikket på dette for et par dager siden ?

Link to post

BOMTUR !!!!

 

Brenneren er ikke kommet på lager, ei heller utstilt i lokale. Jeg ba dem sjekke på pc., og det stemte. Jeg spurte 2 stykker om brenneren var utstilt, med negativt resultat.

Synd, dog ikke uventet. Hadde de en lev. dato på den eller ?

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post

Nei, der sitter kunden med makta. De begynner å bestille inn når en kunde bestiller første gang

Greit nok, bare å bestille en da, og "angre seg" om den ikke faller i smak.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post

Absolutt alt som selges over postordre ( dvs; utenfor selgers faste lokale ) er det angrefrist på.

Følger info om angreretten med, gjelder et tidsintervell.

Følger info om angrerett IKKE med, gjelder et lengre og bedre tidsintervall. ( Fy Maritime, ikke sende med sånt )

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post

Absolutt alt som selges over postordre ( dvs; utenfor selgers faste lokale ) er det angrefrist på.

Følger info om angreretten med, gjelder et tidsintervell.

Følger info om angrerett IKKE med, gjelder et lengre og bedre tidsintervall. ( Fy Maritime, ikke sende med sånt )

 

Suzuki

<{POST_SNAPBACK}>

Mener det er 14 dagers angrefrist når Departementets Skjema for angrefrist ligger ved. Er det utelatt gjelder 6 mnd. angrefrist.

Link to post
  • 1 month later...

Zuzuki og dere andre i Oslo området. Jeg regner med at dere har fått med dere at Maritim har åpnet avdeling på Tanum (Slependen/ Bærum, ikke langt unna IKEA) Vareutvalget der imidlertid foreløpig tynt. Tydelig at det tar LANG tid før de får fyllt opp butikken helt.

Link to post
  • 5 months later...

Maritim har nå tilbud på disse brennerne, og jeg spør da igjen. Noen som har sett / fysisk tatt på disse brennerne ? Åsssen er de i forhold til Glembring / Dicinson og Refleks ? De er iallefall prisgunstige, såvidt jeg kan forstå..

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post

Look no more! :wink:

 

Siste nytt i varme-ombord!! Båtvärmare Kun SEK 500,-

 

Bilde

Denne ser "litt skummelt ut"......

 

Beklager avsporingen, Suzuki! Bare måtte når jeg så den på blocket.se

 

Forresten, er det noen som vet hva dette er?

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post

Forresten, er det noen som vet hva dette er?

De e' en evighetsmaskin!! :lol::lol::lol:

 

 

Ikke lett å se hvordan den der fungerer nei! Kanskje derfor den ikke er brukt på mange år?? :crazy:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post

Join the conversation

You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...