Jump to content

Sigmar pottebrenner


Suzuki

Recommended Posts

jeg hadde, som mange har fått med seg, planer om en skikkelig Webasto vannvarmer i Jokeren. Dette ble skrinlagt grunnet for høyt forbruk av strøm.

Deretter har jeg vurdert diverse Wallas apparater, men jeg synes de er dyre, og mange har diverse erfaringer med driftssikkerhet osv.

 

 

Noen av mine seilervenner, anbefaler varmt :rolleyes: pottebrennere, som Refleks, Dickinson osv.

Disse brenner helt uten strømforbruk, men er mer følsomme på plassering. Relativt stor plass, og relativt sentralt i båten må de også plasseres.

 

Derfor ble årets NYHET fra Maritim, om SIGMAR pottebrenner, for skottmontering, til greie priser. Refleks MW66 koster nesten det dobbelte..

Har noen erfaring med disse brennerne ?

Ser ganske så lekker ut, spør du meg..

Bilde

 

Evt. er noen av dere Arendal gutta innom Maritime, og kan ta en titt, og kanskje knipse etpar bilder av et eksemplar, sånn at jeg får mer intrykk av størrelser osv ?

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

jeg hadde, som mange har fått med seg, planer om en skikkelig Webasto vannvarmer i Jokeren. Dette ble skrinlagt grunnet for høyt forbruk av strøm.

Deretter har jeg vurdert diverse Wallas apparater, men jeg synes de er dyre, og mange har diverse erfaringer med driftssikkerhet osv.

Noen av mine seilervenner, anbefaler varmt  :rolleyes: pottebrennere, som Refleks, Dickinson osv.

Disse brenner helt uten strømforbruk, men er mer følsomme på plassering. Relativt stor plass, og relativt sentralt i båten må de også plasseres.

 

Derfor ble årets NYHET fra Maritim, om SIGMAR pottebrenner, for skottmontering, til greie priser. Refleks MW66 koster nesten det dobbelte..

Har noen erfaring med disse brennerne ? 

Ser ganske så lekker ut, spør du meg..

Bilde

 

Evt. er noen av dere Arendal gutta innom Maritime, og kan ta en titt, og kanskje knipse etpar bilder av et eksemplar, sånn at jeg får mer intrykk av størrelser osv ?

 

Suzuki

<{POST_SNAPBACK}>

 

Var innom der igår siden jeg bor i Kristiansand, brenneren ser ut til å være bra den.

Husk bare på alle rør og topphetter du må ha i tillegg, det er dyrt så prisen havner gjerne ut på noe mer avhengig av hvordan du skal feste den.

 

JOH

Link to post
Share on other sites

BOMTUR !!!!

 

Brenneren er ikke kommet på lager, ei heller utstilt i lokale. Jeg ba dem sjekke på pc., og det stemte. Jeg spurte 2 stykker om brenneren var utstilt, med negativt resultat.

 

Det har sikkert sett rart ut, utstyrt med digikamera og brusflaske og skal absolutt se denne brenneren :lol::lol:

 

Janoho : Kan det ha vært en annen type brenner du har sett på, og misforstått ?? Ser av innlegget ditt at du har kikket på dette for et par dager siden ?

Link to post
Share on other sites

BOMTUR !!!!

 

Brenneren er ikke kommet på lager, ei heller utstilt i lokale. Jeg ba dem sjekke på pc., og det stemte. Jeg spurte 2 stykker om brenneren var utstilt, med negativt resultat.

Synd, dog ikke uventet. Hadde de en lev. dato på den eller ?

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Absolutt alt som selges over postordre ( dvs; utenfor selgers faste lokale ) er det angrefrist på.

Følger info om angreretten med, gjelder et tidsintervell.

Følger info om angrerett IKKE med, gjelder et lengre og bedre tidsintervall. ( Fy Maritime, ikke sende med sånt )

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Absolutt alt som selges over postordre ( dvs; utenfor selgers faste lokale ) er det angrefrist på.

Følger info om angreretten med, gjelder et tidsintervell.

Følger info om angrerett IKKE med, gjelder et lengre og bedre tidsintervall. ( Fy Maritime, ikke sende med sånt )

 

Suzuki

<{POST_SNAPBACK}>

Mener det er 14 dagers angrefrist når Departementets Skjema for angrefrist ligger ved. Er det utelatt gjelder 6 mnd. angrefrist.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Zuzuki og dere andre i Oslo området. Jeg regner med at dere har fått med dere at Maritim har åpnet avdeling på Tanum (Slependen/ Bærum, ikke langt unna IKEA) Vareutvalget der imidlertid foreløpig tynt. Tydelig at det tar LANG tid før de får fyllt opp butikken helt.

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

Look no more! :wink:

 

Siste nytt i varme-ombord!! Båtvärmare Kun SEK 500,-

 

Bilde

Denne ser "litt skummelt ut"......

 

Beklager avsporingen, Suzuki! Bare måtte når jeg så den på blocket.se

 

Forresten, er det noen som vet hva dette er?

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...