Suzuki Posted March 10, 2005 Share Posted March 10, 2005 jeg hadde, som mange har fått med seg, planer om en skikkelig Webasto vannvarmer i Jokeren. Dette ble skrinlagt grunnet for høyt forbruk av strøm. Deretter har jeg vurdert diverse Wallas apparater, men jeg synes de er dyre, og mange har diverse erfaringer med driftssikkerhet osv. Noen av mine seilervenner, anbefaler varmt pottebrennere, som Refleks, Dickinson osv. Disse brenner helt uten strømforbruk, men er mer følsomme på plassering. Relativt stor plass, og relativt sentralt i båten må de også plasseres. Derfor ble årets NYHET fra Maritim, om SIGMAR pottebrenner, for skottmontering, til greie priser. Refleks MW66 koster nesten det dobbelte.. Har noen erfaring med disse brennerne ? Ser ganske så lekker ut, spør du meg.. Evt. er noen av dere Arendal gutta innom Maritime, og kan ta en titt, og kanskje knipse etpar bilder av et eksemplar, sånn at jeg får mer intrykk av størrelser osv ? Suzuki Quote No boat needed.. Link to post
Janoho Posted March 10, 2005 Share Posted March 10, 2005 jeg hadde, som mange har fått med seg, planer om en skikkelig Webasto vannvarmer i Jokeren. Dette ble skrinlagt grunnet for høyt forbruk av strøm. Deretter har jeg vurdert diverse Wallas apparater, men jeg synes de er dyre, og mange har diverse erfaringer med driftssikkerhet osv. Noen av mine seilervenner, anbefaler varmt pottebrennere, som Refleks, Dickinson osv. Disse brenner helt uten strømforbruk, men er mer følsomme på plassering. Relativt stor plass, og relativt sentralt i båten må de også plasseres. Derfor ble årets NYHET fra Maritim, om SIGMAR pottebrenner, for skottmontering, til greie priser. Refleks MW66 koster nesten det dobbelte.. Har noen erfaring med disse brennerne ? Ser ganske så lekker ut, spør du meg.. Evt. er noen av dere Arendal gutta innom Maritime, og kan ta en titt, og kanskje knipse etpar bilder av et eksemplar, sånn at jeg får mer intrykk av størrelser osv ? Suzuki <{POST_SNAPBACK}> Var innom der igår siden jeg bor i Kristiansand, brenneren ser ut til å være bra den. Husk bare på alle rør og topphetter du må ha i tillegg, det er dyrt så prisen havner gjerne ut på noe mer avhengig av hvordan du skal feste den. JOH Quote Link to post
Verrie Posted March 10, 2005 Share Posted March 10, 2005 Evt. er noen av dere Arendal gutta innom Maritime, og kan ta en titt, og kanskje knipse etpar bilder av et eksemplar, sånn at jeg får mer intrykk av størrelser osv ? Suzuki <{POST_SNAPBACK}> Sannsynligvis skal jeg til Maritim i morgen, skal da knipse litt for deg om du vil.... Quote Link to post
Marna Posted March 10, 2005 Share Posted March 10, 2005 Har siklet litt på disse ovnene selv. Spent på tilbakemeldingene her :-) mvh M. Quote Marna Link to post
Janoho Posted March 10, 2005 Share Posted March 10, 2005 Sannsynligvis skal jeg til Maritim i morgen, skal da knipse litt for deg om du vil.... <{POST_SNAPBACK}> Her er all info fra produsenten Sigmar Quote Link to post
Suzuki Posted March 10, 2005 Author Share Posted March 10, 2005 Sannsynligvis skal jeg til Maritim i morgen, skal da knipse litt for deg om du vil.... <{POST_SNAPBACK}> Hør; hør.. flott, flott. Mailadressen min har du, så jeg venter spent på bilder.. Suzuki Quote No boat needed.. Link to post
Verrie Posted March 10, 2005 Share Posted March 10, 2005 (edited) Den er grei/tydligvis flere som er interessert/sikler på denne, skal flere ha mail, så sleng da mailadressa på IM til meg... Edited March 10, 2005 by Perlen (see edit history) Quote Link to post
Suzuki Posted March 10, 2005 Author Share Posted March 10, 2005 Den er grei/tydligvis flere som er interessert/sikler på denne, skal flere ha mail, så sleng da mailadressa på IM til meg... <{POST_SNAPBACK}> Enda bedre; du legger inn bildene her, så kan ALLE se. Kanskje en 1 1/2 l flaske, en isboks elns for å "målsette" ovnen i praksis ? Suzuki Quote No boat needed.. Link to post
Verrie Posted March 10, 2005 Share Posted March 10, 2005 Enda bedre; du legger inn bildene her, så kan ALLE se. <{POST_SNAPBACK}> Kanskje en 1 1/2 l flaske, en isboks elns for å "målsette" ovnen i praksis ? <{POST_SNAPBACK}> Quote Link to post
Verrie Posted March 11, 2005 Share Posted March 11, 2005 BOMTUR !!!! Brenneren er ikke kommet på lager, ei heller utstilt i lokale. Jeg ba dem sjekke på pc., og det stemte. Jeg spurte 2 stykker om brenneren var utstilt, med negativt resultat. Det har sikkert sett rart ut, utstyrt med digikamera og brusflaske og skal absolutt se denne brenneren Janoho : Kan det ha vært en annen type brenner du har sett på, og misforstått ?? Ser av innlegget ditt at du har kikket på dette for et par dager siden ? Quote Link to post
Suzuki Posted March 11, 2005 Author Share Posted March 11, 2005 BOMTUR !!!! Brenneren er ikke kommet på lager, ei heller utstilt i lokale. Jeg ba dem sjekke på pc., og det stemte. Jeg spurte 2 stykker om brenneren var utstilt, med negativt resultat. Synd, dog ikke uventet. Hadde de en lev. dato på den eller ? Suzuki Quote No boat needed.. Link to post
Verrie Posted March 11, 2005 Share Posted March 11, 2005 Synd, dog ikke uventet. Hadde de en lev. dato på den eller ? Suzuki <{POST_SNAPBACK}> Nei, der sitter kunden med makta. De begynner å bestille inn når en kunde bestiller første gang Quote Link to post
Suzuki Posted March 11, 2005 Author Share Posted March 11, 2005 Nei, der sitter kunden med makta. De begynner å bestille inn når en kunde bestiller første gang Greit nok, bare å bestille en da, og "angre seg" om den ikke faller i smak. Suzuki Quote No boat needed.. Link to post
Amorosa Posted March 11, 2005 Share Posted March 11, 2005 Greit nok, bare å bestille en da, og "angre seg" om den ikke faller i smak. Suzuki <{POST_SNAPBACK}> Og da kommer den vel her til en hyggelig pris Quote Link to post
Suzuki Posted March 11, 2005 Author Share Posted March 11, 2005 Absolutt alt som selges over postordre ( dvs; utenfor selgers faste lokale ) er det angrefrist på. Følger info om angreretten med, gjelder et tidsintervell. Følger info om angrerett IKKE med, gjelder et lengre og bedre tidsintervall. ( Fy Maritime, ikke sende med sånt ) Suzuki Quote No boat needed.. Link to post
atletico1 Posted March 11, 2005 Share Posted March 11, 2005 Absolutt alt som selges over postordre ( dvs; utenfor selgers faste lokale ) er det angrefrist på. Følger info om angreretten med, gjelder et tidsintervell. Følger info om angrerett IKKE med, gjelder et lengre og bedre tidsintervall. ( Fy Maritime, ikke sende med sånt ) Suzuki <{POST_SNAPBACK}> Mener det er 14 dagers angrefrist når Departementets Skjema for angrefrist ligger ved. Er det utelatt gjelder 6 mnd. angrefrist. Quote Link to post
Janoho Posted March 12, 2005 Share Posted March 12, 2005 Mener det er 14 dagers angrefrist når Departementets Skjema for angrefrist ligger ved. Er det utelatt gjelder 6 mnd. angrefrist. <{POST_SNAPBACK}> Var det ikke 3mnd hvis skjemaet ikke følger med ?? JOH Quote Link to post
yngvar.johnsen Posted April 23, 2005 Share Posted April 23, 2005 Ser at Maritim har fått inn en ny type varmere. Har noen erfaring med denne typen? Quote Link to post
Suzuki Posted April 23, 2005 Author Share Posted April 23, 2005 har vært oppe FØR.. sUZUKI Quote No boat needed.. Link to post
bare lek(k)er Posted April 23, 2005 Share Posted April 23, 2005 Zuzuki og dere andre i Oslo området. Jeg regner med at dere har fått med dere at Maritim har åpnet avdeling på Tanum (Slependen/ Bærum, ikke langt unna IKEA) Vareutvalget der imidlertid foreløpig tynt. Tydelig at det tar LANG tid før de får fyllt opp butikken helt. Quote Link to post
Suzuki Posted October 20, 2005 Author Share Posted October 20, 2005 Maritim har nå tilbud på disse brennerne, og jeg spør da igjen. Noen som har sett / fysisk tatt på disse brennerne ? Åsssen er de i forhold til Glembring / Dicinson og Refleks ? De er iallefall prisgunstige, såvidt jeg kan forstå.. Suzuki Quote No boat needed.. Link to post
hschrde Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 Tenker seriøst på å bestille en av de største til Hankøfjord, så jeg er også interessert i kvaliteten... Skal gi tilbakemelding om jeg skaffer meg en i alle fall! Quote Link to post
Walter_S Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 Look no more! Siste nytt i varme-ombord!! Båtvärmare Kun SEK 500,- Denne ser "litt skummelt ut"...... Beklager avsporingen, Suzuki! Bare måtte når jeg så den på blocket.se Forresten, er det noen som vet hva dette er? Quote Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
index Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 Forresten, er det noen som vet hva dette er? De e' en evighetsmaskin!! Ikke lett å se hvordan den der fungerer nei! Kanskje derfor den ikke er brukt på mange år?? Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
OT-flyktning Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 Litt tvilsom, ja. Men ellers er det tydeligvis en forbrening som bruker forvarmet forbrenningsluft. Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.