Jump to content

Sigmar pottebrenner


Suzuki

Recommended Posts

  • 9 måneder senere...

Noe nytt på Sigmar fronten? Jeg lurer alvorlig på en Sigmar 170 eller 180 i Beneteauen. Noen som har handlet og har erfaringer å dele med oss?

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Er det noen her som har tilsvarende dieselovner i seilebåt, kunne jo vært kjekt og sett dette montert.

For de som kjenner min type båt Bavaria 39 Cruiser kunne jeg jo ha montert den på veggen inn til badet mot kartbordet. Hadde vel egentliog bestemt meg for D4 men momenter som strøm forbruk/innkjøpspris teller også meget.

Om noen kunne lagt ut bilder av sine innstallasjoner hadde jo det vært veeeeldig kjekt.

Link to post
Share on other sites

hmm - ikke fra denne kanten.

Men etter et gedigent feilkjøp ( Kjøpte en Dicinson Antarctic, blandet den sammen med en Newport ) har jeg plutselig en ovn som trenger å byttes bort..

 

Suzuki

 

------

 

Hva gikk galt her Susuki?

Dårlig trekk med soting, eller dårlig effekt?

 

Har hørt bare godord om disse ovnene.

Selv kjøpte jeg ny Pyro i sommer. Denne fungerer i tillegg som komfyr ombord!

 

Dyr men den svarer til forventningene!

 

Så forresten i sommer at Maritim hadde lagt ovner for salg på QXL.

Link to post
Share on other sites

Når det gjeld pipa, så kan mange blikkenslagarar koma opp med rimelegare løysingar.

 

I går såg eg ein omn som liknar biletet av Sigmar. Eg skal sjekka neste veke, når eg treff dei igjen.

 

Dersom det er same omn, skal eg koma med fleire opplysningar.

 

Ellers så er eg svært nøgd med min Dickinson Newport. Einste ulempa er at eg ønsker å kunne stilla brennaren meir ned. Det er svært viktig å kjøpa rett storleik på omnen.

 

Eg kjøpte min omn i Nederland, og har høyrt mykje mindre bra om den norske importøren av Dickinson.

 

 

Ask

Link to post
Share on other sites

Monterer man el pumpe på diesel eller går det på fritt fall prinsippet her. Om det ikke monteres pumpe så kan man vel ikke benytte eksisterende tanker vel, om man skal montere inn sånne dagtanker hvor settes de i så fall. De som har montert disse, pleier dere og la de stå på selv når dere ikke benytter båten eller kun ved oppsyn.

Link to post
Share on other sites

Dagtank må plasseres med bunnen minst en fot over brennerregulatoren. Er ikke sikker på makshøyde men det dreier seg nok om rundt 4-5 meter.

Redigert av SveinHa (see edit history)

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...