Jump to content

Hvordan komme til med verktøy på TAMD40B? #trangt


Karussen

Recommended Posts

Jeg fikk i dag en vannlekkasje på min TAMD40B. Det lekker fra koblingen der dreneringsrøret til ferskvannskjølingen er festet i motorblokka (høyre side av motoren sett bakfra, foran eksosmanifoilen) Jeg får lirket inn en 19mm fastnøkkel, men det er ikke rom nok til å dra den hverken opp eller ned.

  • Er det noen som har erfaring, eller gode/kreative råd til hvordan jeg får strammet til denne koblingen?

Det er et relativt trangt motorrom og jeg frykter at jeg må begynne å plukke fra hverandre deler av motoren for å komme til...
Svar/tips/ideer mottas med stor takk da fire ukers ferie i båten etter planen skal starte om en uke... :sweat:

 

https://baatplassen.no/bildearkiv/48/48074/vannlekkasje_tamd40.jpg

Redigert av Karussen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei, har ikke erfaring med akkurat det du holder på med på din motor,

men jeg er bilmekaniker og da kommer man jo ofte opp i situasjoner

lignende din. Kan noe av dette være til hjelp?

 

"kråkeføtter" Disse brukes i kombinasjon med forlenge og skralle/latmannsarm.

Disse fra Jula passer sammen med 3/8 forlengere.

 

Korte fastnøkler (f.eks fra bt) er ofte til god hjelp, 19 mm nøkkelen

er ca 135 mm lang.

 

Hilsen Frank

Link to post
Share on other sites

Takk for tips Frank! Svigers hadde kråkeføtter og åpen ringnøkkel som jeg skal forsøke i morgen. Kort fastnøkel er kanskje også en løsning, men en utfordring hvis mutteren sitter godt.

Jeg er "Excel"-økonom og innser at jeg mangler kompetanse på alt spesialverktøy som finnes, men det lærer man tydleigvis ganske fort når man har kjøpt en gammel båt... :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...