Jump to content

Hvordan montere fenderholder utvendig på akterskottet?


Patton

Recommended Posts

Jeg har en Princess 330 og ønsker å plassere fenderholderne utvendig på akterskottet. 2- 3 stk på hver side av stigen som som er plassert på akterskottet og som leder ned til badeplattformen. Grunnen til denne plasseringen er at jeg ikke ønsker å ta for mye av sikten forut ved tradisjonell montering på rekka.

Jeg finner imidlertid ingen tråder om slik montering. På nettsidene til utstyrsleverandørerene finner jeg kun festeanordninger for montering på pulpit/rekke.

Noen som har noen forslag, både til innfesting og evt type? Har fendere av størrelse G5, det tilsvarer Ø 215 mm. Evt motforestillinger mot en plassering som nevnt?

 

Mvh

 

Patton

Link to post
Share on other sites

Jeg så også etter dette for noen år siden, men valgte å sette opp en rekkestøtte som monterte vannrett. Her jeg binder jeg fenderne + tau (Eh ble det forstålig?)

 

Her er en variant: http://www.maritim.no/smabeslag/dekksbeslag/rekkebeslag-og-ror/handrekke-syrefast-200mm

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Link to post
Share on other sites

hva men på akterrekka på flybridge, mange har dem der og det ser grisetøft ut :smiley:

Tja, har kalesjen til flybridgen utenpå der. I tillegg så vil de ikke være lett tilgjengelige uten å måtte først klatre opp på FBen.

Jeg så også etter dette for noen år siden, men valgte å sette opp en rekkestøtte som monterte vannrett. Her jeg binder jeg fenderne + tau (Eh ble det forstålig?)

 

Her er en variant: http://www.maritim.no/smabeslag/dekksbeslag/rekkebeslag-og-ror/handrekke-syrefast-200mm

Denne varianten høres mer praktisk ut. Takk for tipset.

 

Patton

Redigert av Patton (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja det er en P35. Jeg har brugt dem der sad oppe på fly og lavet 8 afstandsstykker i rustfrit.

I den ene ende er der indvendig gevind der passer på det gevind der er på holderne og den anden ende er der udvendiggevind.

Også er det bare at bore 4 huller til hver, simpelt.

Link to post
Share on other sites

Ja det er en P35. Jeg har brugt dem der sad oppe på fly og lavet 8 afstandsstykker i rustfrit.

I den ene ende er der indvendig gevind der passer på det gevind der er på holderne og den anden ende er der udvendiggevind.

Også er det bare at bore 4 huller til hver, simpelt.

Tusen takk for tipset!

 

Mvh

 

Patton

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...