Jump to content

Yamaha 1994 mod 40hk 2T 2syl med tenningsfeil

Alf E Lavik

Recommended Posts

Jeg har en Yamaha 1994 mod på 40hk, 2Takter med 2 sylindre som jeg plages med ett eller annet på tenningssiden...

Motoren kutter/hugger ved høyt turtall, og vil ikke gå ordentlig når pådraget kommer ca over 50%

Har byttet CDI boks, Trigger under svinghjulet, uten at det er blitt noe bedre..

Det gjenstår faktisk bare Coilen igjen, selv om Yamaha Norge mener at denne sjelden svikter,.....

Har noen noen erfaring med dette????

Alt annet på tenningssiden er testet, byttet uten at problemet er borte. :-(

Kunne tenke meg å fått låne en coil, eller kjøpe en brukt for å prøve om det er den det er feil med, før jeg bestiller en helt ny..

Håper noen kan hjelpe meg her. :-)

Hei igjen :-)

Problemet er løyst. Det ble byttet coil, men problemet var det samme... Så byttet vi coil ignition nr 1 (spole) som ligger under svinghjulet, og da forsvant problemet. :-)

Har kjørt motoren i vel en time nu, og alt fungerer utmerket. :-) :-)

Så det viser seg at å finne en elektrisk feil ikke er bare bare...(etter å ha prøvd både CDI, Trigger, Coil, og til slutt coil ignition nr 1 som var problemet)

Takk til dere som kom med forslag til løysninger på problemet. :-) Ønsker alle en flott sommer.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...