Alf E Lavik Startet 27.Juni.2013 Del på Facebook Startet 27.Juni.2013 Jeg har en Yamaha 1994 mod på 40hk, 2Takter med 2 sylindre som jeg plages med ett eller annet på tenningssiden... Motoren kutter/hugger ved høyt turtall, og vil ikke gå ordentlig når pådraget kommer ca over 50% Har byttet CDI boks, Trigger under svinghjulet, uten at det er blitt noe bedre.. Det gjenstår faktisk bare Coilen igjen, selv om Yamaha Norge mener at denne sjelden svikter,..... Har noen noen erfaring med dette???? Alt annet på tenningssiden er testet, byttet uten at problemet er borte. :-( Kunne tenke meg å fått låne en coil, eller kjøpe en brukt for å prøve om det er den det er feil med, før jeg bestiller en helt ny.. Håper noen kan hjelpe meg her. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 27.Juni.2013 Del på Facebook Svart 27.Juni.2013 Jeg skal se etter coil som sagt, men kanskje du skulle prøve å koble ut stoppknappen også ? (hvit ledning) Kanskje den ligger og fusker ?? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 27.Juni.2013 Del på Facebook Svart 27.Juni.2013 jeg har opplevd at coil fusker, med de symptomene du beskriver (da på 60 m/ 3 separate coiler) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Alf E Lavik Svart 27.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2013 Takk for svar Ivar Har ikke flere ideer hva det kan være, siden alt annet er prøvd... Prøver å få tak i en brukt... Siden ny er ganske kostbar..:-( Ønsker ikke å koste så mye mere på den.... Dessuten, så får man ikke bytte inn el.artikler.... Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 27.Juni.2013 Del på Facebook Svart 27.Juni.2013 Ja Yamaha Norge suger på priser. Anbefaler deg www.boats.net. Sjekk eventuelle skjøter kontakter på ledningene til coil. Eir her lager fort krøll under belastning. Ellers er jo gamle tennkabler typisk på sånne feil også. Men kablene er vel støpt fast i coil så da koster det.... Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 27.Juni.2013 Del på Facebook Svart 27.Juni.2013 går ut fra du også har byttet pluggledninger og -hetter? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Alf E Lavik Svart 27.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2013 Pluggledninger er ikke byttet... disse er fast i Coil.... Men kan nok være noe i disse.. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 27.Juni.2013 Del på Facebook Svart 27.Juni.2013 men hettene er normalt skrudd på - er det rom for å kappe en cm, slik at du får skrudd de nye hettene inn i "frisk" ledning? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Alf E Lavik Svart 27.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2013 Har ikke båten hjemme her nu.. Men skal sjekke det i morgen tidlig :-) Sitér dette innlegget Link to post
Alf E Lavik Svart 28.Juni.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2013 Hei igjen :-) Problemet er løyst. Det ble byttet coil, men problemet var det samme... Så byttet vi coil ignition nr 1 (spole) som ligger under svinghjulet, og da forsvant problemet. :-) Har kjørt motoren i vel en time nu, og alt fungerer utmerket. :-) :-) Så det viser seg at å finne en elektrisk feil ikke er bare bare...(etter å ha prøvd både CDI, Trigger, Coil, og til slutt coil ignition nr 1 som var problemet) Takk til dere som kom med forslag til løysninger på problemet. :-) Ønsker alle en flott sommer. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 28.Juni.2013 Del på Facebook Svart 28.Juni.2013 godt å høre. Ja, det kan være skikkelig frustrerende med slike feil. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.