superman Startet 30.Juni.2013 Del på Facebook Startet 30.Juni.2013 (redigert) Jeg reiser til Tønsberg for å se på seilbåt i dag (1. juli), og lurte på om det var noen som hadde hatt anledning til å delta på besiktigelsen. Jeg er ingen erfaren seilbåtmann og et skarpt øye hadde vært svært bra å ha. Jeg er på stedet mellom 09:30 og 19:00 - Vallø Marina. Flott hvis de som eventuelt har anledning kunne sendt en mail til baatplassen@array.no :-) På forhånd takk! Redigert 30.Juni.2013 av superman (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marion Svart 1.Juli.2013 Del på Facebook Svart 1.Juli.2013 Du kan gå inn på KNBF sin hjemside og se etter bestktigelsemenn i området. Jeg er selv besiktigelsesmann, men er i Oslo med litt trøbbel på egen båt. Sitér dette innlegget Link to post
superman Svart 1.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2013 Tusen takk - dette var jeg ikke klar over. Sitér dette innlegget Link to post
Nord West 420 Svart 1.Juli.2013 Del på Facebook Svart 1.Juli.2013 hvilken båt er det snakk om? Sitér dette innlegget Link to post
Gjennomsnittsman Svart 24.Juli.2013 Del på Facebook Svart 24.Juli.2013 (redigert) Hvordan gikk befaringen i Tønsberg? Ble det båt? Redigert 24.Juli.2013 av Gjennomsnittsman (see edit history) Sitér dette innlegget Happy wife, happy life Link to post
superman Svart 24.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2013 Befaring av proff ble det ikke noe av, men jeg reiste jo ned selv - og var der fra tidlig om morgenen til sent på kvelden. Fikk en times gjennomgang av mekaniker på det tekniske, og fikk nok tid til å sjekke de mest prekære tingene selv - løpende rigg spesielt. Båten var en Jeanneau SO 49 2005-modell som gikk på auksjon. Prisen på båten ble satt ned fra 1.100.000 til 900.000kr, og det åpnet opp et vindu for meg. Dette var utropspris, såklart, og jeg visste ikke helt hva jeg kunne forvente - men sikret meg noe finansiering som var romslig nok til å kunne by litt. Båten var helt OK. Til 900.000kr var den et svært godt kjøp, mens personer som skal forbli navnløse på marinaen mente det ble et mindre godt kjøp jo nærmere 1,2 mill en kom. Kl. 19 var avslutningen for auksjonen, og hvert bud utvidet avslutningsvinduet med 3 minutter. Det kom vel inn ca. 20 bud tror jeg, og prisen endte på 1.185.000kr. Den gikk ikke til meg. Dagen etter ble en tilsvarende båt satt ned dramatisk i pris, til matchende pris som denne gikk for, og jeg slo til og kjøpte den usett i stedet. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Gjennomsnittsman Svart 24.Juli.2013 Del på Facebook Svart 24.Juli.2013 Grattis Sitér dette innlegget Happy wife, happy life Link to post
Kristian_H Svart 25.Juli.2013 Del på Facebook Svart 25.Juli.2013 Hvor fant du denne auksjonen, på Finn? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.