Deiligerfjorden Startet 3.Juli.2013 Del på Facebook Startet 3.Juli.2013 HeiHar kjøpt meg ett "lite prosjekt", eller rettere sagt, blitt lurt... Jaja, samme det. Motoren jeg kjøpte skulle ifølge forrige eier kun trenge en liten forgasser rens før den skulle være klar for årets ferie, slik ble det ikke... Da jeg åpnet forgasseren(e) var det nesten ikke åpning inn til innsuget av gammelt salt og avleiringer, spjeld satt som sveiset fast og det måtte både koking og eddik til før jeg fikk løsnet på noe.Forrige eier klarte også mesterstykke å sende meg motoren feil vei (kun EN vei en 4-takter kan transporteres) så det var olje overalt, også i en av sylindrene.... Derfor valgte jeg etter ett helhetsinntrykket å demontere toppen for å inspisere... og jo da... der var det fire små svømmebasseng. Ok, da er det bare å brette opp armene og starte, tenkte jeg. Selv om han har lurt meg, fikk jeg motoren til en hyggelig pris, så å kreve pengene tilbake var i utgangspunktet ikke aktuelt.I skrivende stund, er jeg i grunn kommet ganske langt, men jeg støtte på noe jeg aldri før har sett. Det nederste av de fire stemplene kommer ikke like langt opp som de tre andre? Det har ikke vært vann i oljen, den er/var svart og fin da jeg tappet den. Dermed kan jeg også utelukke at stempelringer er utette, siden det var vann over alle sammen. Men, jeg er litt bekymret for å montere ny toppakkning før jeg er sikker på at det ikke er mer jeg må gjøre. Har ikke åpnet veivhuset da dette er MASSE jobb om det er unødvendig. Jeg får ett USB kamera senere i dag som jeg tenkte jeg skulle forsøke meg med inn fra oljefilteret og inspisere det jeg kan av veiva derfra om det er mulig, litt usikker på hvor jeg havner når jeg går inn derfra.... Er det noen her som har noen forklaring på hvorfor det ene stemplet ikke kommer like høyt som de andre? Tviler på at råden er bøyd, siden stempel går lett og ledig i sylinderen. Klarer ikke finne noe slark noe sted. Det mangler mellom 2 og 3mm på dette stemplet i forhold til de andre. La ved ett par bilder (før og etter oppussing, men det er ikke så lett å se at det nederste stempelet ikke kommer like lang ut som det øverste. (skjønte heller ikke hvordan jeg skulle få bilde rett i innlegget uten link?) https://baatplassen.no/bildearkiv/32/32558/stempel_foer_oppussing.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/32/32558/stempel_etter_oppussing.jpg Da fant jeg i allefall ut hvordan jeg får bildene rett i innlegget :) (litt tungvindt?) Sitér dette innlegget Link to post
Tulling16' Svart 4.Mai.2014 Del på Facebook Svart 4.Mai.2014 Hvordan gikk det? Fikk du den til? :-) Sitér dette innlegget -Min båt er så liten og havet så stort. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.