Leon KAD502 Startet 3.Juli.2013 Del på Facebook Startet 3.Juli.2013 Jeg har eb kompis med en Nidelv med en Volvo Penta MD 17C. Denne motoren går ikke på tomgang . Den stopper om den ikke går på over 12 - 1300 omdr/min. Diselsystemet er forsøkt luftet, sjekket opp og ned for koblinger så den suger ikke falsk luft noe sted. Han hadde snakket med en som hadde vært borte i det samme problemet. Han hadde snakket noe om diselpumpa og noen overføringer og ventiler i forhold til denne. Nå har kompisen min sjekket det som måtte være å sjekke i forhold til denne + fødepumpe og filtere, men finner ikke ut av det. Er dette et kjent problem, og er det noen som har opplevd det samme? Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
TMe Svart 4.Juli.2013 Del på Facebook Svart 4.Juli.2013 Er tilbøyelig til å tro at dette er av "indremedisinsk art" og at det har noe med turtallsregulatoren å gjøre. Regulatoren er innelukket i motorens bakre del og vanskelig tilgjengelig uten å ta motoren ut av båten. Se side 36 vedr. justering i vedlagte manual.Du kan prøve med dette før du tar ut motoren. http://www.bluemoment.com/manuals/VolvoMD11C_D_17C_D.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Leon KAD502 Svart 4.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2013 Er tilbøyelig til å tro at dette er av "indremedisinsk art" og at det har noe med turtallsregulatoren å gjøre. Regulatoren er innelukket i motorens bakre del og vanskelig tilgjengelig uten å ta motoren ut av båten. Se side 36 vedr. justering i vedlagte manual.Du kan prøve med dette før du tar ut motoren. http://www.bluemoment.com/manuals/VolvoMD11C_D_17C_D.pdf Takk Tme, skal gi beskjeden videre til Stian. Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
KongKing Svart 4.Juli.2013 Del på Facebook Svart 4.Juli.2013 Hei Jeg hadde motsatt problempå min md17d, at motoren stoppet da jeg fikk turtall over ett visst punkt (varierte). Da var det stoppmekanismen som går inn bak på motoren som innfluerte på dieseltilførelen på høytrykkspumpa. De "henger sammen" på en eller annen måte tror jeg. Jeg byttet det meste av dieselslanger, filtre, fødepumpe og byttet tom høytrykkspumpa. Ingenting hjalp. Måtte krype til korset og verkstedet måtte overta jobben. De brukte noen timer, men fant ut av det :-) Mulig det er stopphendelen inne i chassiet som jukser på en eller annen måte hos deg også? Bare et tips :-) lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
redvard Svart 7.August.2013 Del på Facebook Svart 7.August.2013 Hei Leon. Har fått samme problem på en volvo penta 11mdc. Har du funnet noen løsning på problemet ? I så fall ville jeg bli takknemlig hvis du kan gi meg noen tips. Sitér dette innlegget Link to post
Leon KAD502 Svart 2.September.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2013 Han fikk tak i en byttemotor og skifta hele dieselpumpa. Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.