Jump to content

Se sementbåt moser båter i småbåthamna i Levanger

skibsplast ohoi

Recommended Posts

Det er det.

Samme eier som Rocknes.

Her har du 100% feil

Dette er(var) 2 forskjellige Jebsen rederier.

Jebsen rederiet som eide Rocnes var ledet av Atle Jebsen som tragisk nok omkom i en bilulykke i 2009 tror jeg det var.

Riktig nok ble Atle Jebsens rederi stiftet under navnet Kristian Jebsen Rederi i 1910-20 årene.

Dette rederiet ble vel avviklet for noen år siden.

Kristian Gerhard Jebsen Rederi

http://www.kgjs.no

Hvorvidt Kristian Gerhard Jebsen har overtatt noen av båtene fra den andre Jebsen vet jeg ikke, men det var uansett ikke KGJS som eide Rocknes når den forliste

Det er det.

Samme eier som Rocknes.

Nei, som Zenit påpeker så er to forskjellige rederier, men begge har Jebsen-navnet.

Tror kasko er det eneste som duger i slike situasjoner. (For de skadelidde...)

Min første tanke da jeg så hendelsen at her håper jeg fritidsbåtene har kasko!

Her har du 100% feil

Dette er(var) 2 forskjellige Jebsen rederier.

Jebsen rederiet som eide Rocnes var ledet av Atle Jebsen som tragisk nok omkom i en bilulykke i 2009 tror jeg det var.

Riktig nok ble Atle Jebsens rederi stiftet under navnet Kristian Jebsen Rederi i 1910-20 årene.

Dette rederiet ble vel avviklet for noen år siden.

Kristian Gerhard Jebsen Rederi

http://www.kgjs.no

Hvorvidt Kristian Gerhard Jebsen har overtatt noen av båtene fra den andre Jebsen vet jeg ikke, men det var uansett ikke KGJS som eide Rocknes når den forliste

Atle Jebsen og Kristian Gerhard Jebsen var brødre. Atle Jebsen overtok farens rederietter uenighet i familien, og etter det snakket de to brødrene aldri sammen. KGJ startet sitt eget rederi med basis i et par cementskip og "noe annet" og var meget dyktig mens broren AJ vel satte det hele, eller det meste, over styr med høy risikoprofil som i shipping 99,9% av gangene betyr konkurs til slutt.

Hvis jeg ikke husker helt feil var det en eldre bror som var påtenkt å overta rederiet, men som ble drept i en togulykke i Canada på vei til en verdensutstilling.

Tror ikke KGJ overtok noe som helst etter AJ.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Det er jo fordelen med å ikke være tilstede/delaktig under hendelsen, da kan en briljere med kunnskapen (eller mangel på sådan) og etterpåklokskapen kan leves ut til det ytterste.. helt uten ansvar for noe som helst.

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Det som er verre er at noen sitter og leser en tråd på forumet.... irriterer seg over at folk diskuterer.... og klarer faktisk å legge ut spydigheter om sin irritasjon.... Jøje meg.... Finn deg ei bok og skru av pc'n!

herlighet for noen kjerringer. Sitte og gnage om det opplagte og oje seg dagen lang. Det er merkelig at atter en gang så står all ekspertisen på et forum når det skjer noe på sjøen

• 5 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...