Zenit Svart 8.Juli.2013 Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 Det er det. Samme eier som Rocknes. Her har du 100% feil Dette er(var) 2 forskjellige Jebsen rederier. Jebsen rederiet som eide Rocnes var ledet av Atle Jebsen som tragisk nok omkom i en bilulykke i 2009 tror jeg det var. Riktig nok ble Atle Jebsens rederi stiftet under navnet Kristian Jebsen Rederi i 1910-20 årene. Dette rederiet ble vel avviklet for noen år siden. Kristian Gerhard Jebsen Rederi http://www.kgjs.no Hvorvidt Kristian Gerhard Jebsen har overtatt noen av båtene fra den andre Jebsen vet jeg ikke, men det var uansett ikke KGJS som eide Rocknes når den forliste Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 8.Juli.2013 Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 Det er det. Samme eier som Rocknes. Nei, som Zenit påpeker så er to forskjellige rederier, men begge har Jebsen-navnet. Tror kasko er det eneste som duger i slike situasjoner. (For de skadelidde...) Min første tanke da jeg så hendelsen at her håper jeg fritidsbåtene har kasko! Her har du 100% feil Dette er(var) 2 forskjellige Jebsen rederier. Jebsen rederiet som eide Rocnes var ledet av Atle Jebsen som tragisk nok omkom i en bilulykke i 2009 tror jeg det var. Riktig nok ble Atle Jebsens rederi stiftet under navnet Kristian Jebsen Rederi i 1910-20 årene. Dette rederiet ble vel avviklet for noen år siden. Kristian Gerhard Jebsen Rederi http://www.kgjs.no Hvorvidt Kristian Gerhard Jebsen har overtatt noen av båtene fra den andre Jebsen vet jeg ikke, men det var uansett ikke KGJS som eide Rocknes når den forliste Atle Jebsen og Kristian Gerhard Jebsen var brødre. Atle Jebsen overtok farens rederietter uenighet i familien, og etter det snakket de to brødrene aldri sammen. KGJ startet sitt eget rederi med basis i et par cementskip og "noe annet" og var meget dyktig mens broren AJ vel satte det hele, eller det meste, over styr med høy risikoprofil som i shipping 99,9% av gangene betyr konkurs til slutt. Hvis jeg ikke husker helt feil var det en eldre bror som var påtenkt å overta rederiet, men som ble drept i en togulykke i Canada på vei til en verdensutstilling. Tror ikke KGJ overtok noe som helst etter AJ. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
hanto1 Svart 8.Juli.2013 Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 Håper det ruller mange hoder etter denne episoden. Her ser det tilsynelatende ut som totalsvikt i rutiner & prosedyrer. Hadde havna vært full av folk kunne dette endt skikkelig tragisk. Sitér dette innlegget Link to post
Strå Svart 8.Juli.2013 Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 (redigert) herlighet for noen kjerringer. Sitte og gnage om det opplagte og oje seg dagen lang. Det er merkelig at atter en gang så står all ekspertisen på et forum når det skjer noe på sjøen Redigert 8.Juli.2013 av Strå (see edit history) Sitér dette innlegget It is dangerous to be right in matters on which the established authorities are wrong Link to post
hanto1 Svart 8.Juli.2013 Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 Ekspertisen stod i alle fall ikke på broa på et visst sementskip... Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 8.Juli.2013 Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 (redigert) Det er jo fordelen med å ikke være tilstede/delaktig under hendelsen, da kan en briljere med kunnskapen (eller mangel på sådan) og etterpåklokskapen kan leves ut til det ytterste.. helt uten ansvar for noe som helst. Redigert 8.Juli.2013 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Strå Svart 8.Juli.2013 Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 så sant så sant. Etterpåklokskap er den mest eksakte vitenskap i Norge var det en som sa engang Sitér dette innlegget It is dangerous to be right in matters on which the established authorities are wrong Link to post
Maruma Svart 8.Juli.2013 Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 Det som er verre er at noen sitter og leser en tråd på forumet.... irriterer seg over at folk diskuterer.... og klarer faktisk å legge ut spydigheter om sin irritasjon.... Jøje meg.... Finn deg ei bok og skru av pc'n! herlighet for noen kjerringer. Sitte og gnage om det opplagte og oje seg dagen lang. Det er merkelig at atter en gang så står all ekspertisen på et forum når det skjer noe på sjøen Sitér dette innlegget Link to post
BAN Svart 8.Juli.2013 Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 herlighet for noen kjerringer. Sitte og gnage om det opplagte og oje seg dagen lang. Det er merkelig at atter en gang så står all ekspertisen på et forum når det skjer noe på sjøen Skulle tro dette var et diskusjonsforum. Eh... Sitér dette innlegget Link to post
Strå Svart 8.Juli.2013 Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 Du lærer ikke en mann å kjenne ved å lytte til hans argumenter, men i å bite merke i hvor de slipper opp Sitér dette innlegget It is dangerous to be right in matters on which the established authorities are wrong Link to post
Maruma Svart 8.Juli.2013 Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 Og gamle hunder kan ikke lære nye triks osv osv..... Sitér dette innlegget Link to post
fiskebaat Svart 8.Juli.2013 Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 Kunne vert intresant å hørt på kommunikasjonen mellom taubåten og skipperen , spesielt etterpå . Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 8.Juli.2013 Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 Jeg tror du er på rett vei her. Jeg har en nagende følelse av at her rettes baker for smed. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 8.Juli.2013 Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 Det vil jeg også forsiktig antyde Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Jan E. Svart 8.Juli.2013 Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 Håper noen husker denne tråden, følger med, og oppdaterer oss når siste ord er sagt. Og hva som kom ut av saken. Vil veldig gjerne høre om dette blir klassifisert som et hendig uhell, eller ei. Selv når det kan se ut til at årsaken til ulykken var et kjent problem med skipet. Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
mons Svart 1.Januar.2014 Del på Facebook Svart 1.Januar.2014 Har ikke vært liv i denne tråden på et halvt år nå. Har det kommet fram opplysninger som forklarer hva som gikk galt? Sitér dette innlegget Mons Link to post
ReidarS Svart 2.Januar.2014 Del på Facebook Svart 2.Januar.2014 http://www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/article8348963.ece Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 2.Januar.2014 Del på Facebook Svart 2.Januar.2014 Etter å ha søkt litt, finner jeg ikke noe ferskere oppdatering enn denne: http://www.t-a.no/nyheter/article8350931.ece (27. september). Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Latitude Svart 2.Januar.2014 Del på Facebook Svart 2.Januar.2014 Den småbåthavna der ligger på feil plass. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 2.Januar.2014 Del på Facebook Svart 2.Januar.2014 Det underlige er at det ser ut som at slepebåten ligger der. Burde den ikke hjelpe til litt med å dreie skuta som hadde defekt baugpropell ?? Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 2.Januar.2014 Del på Facebook Svart 2.Januar.2014 http://www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/article8348963.ece Hm. Du slo meg med 17 minutter ;-) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.