JuB Startet 9.Juli.2013 Del på Facebook Startet 9.Juli.2013 Nidelv 610 med Volvo Penta V6 GI motor (96'). Hadde problemer med å få båten i plan med 5 voksne personer. Etter litt fordeling av ballast (personer) gikk det greit. La båten ned mot tomgang etter 5 minutter og da stoppet den. Måtte kinne litt før den kom igjen, men da ville den ikke gå på tomgang eller få noe særlig turtall med belastning på motor. Jeg fikk sneket med til land igjen etter litt om og men. Skrudde ut alle plugger, disse var det forskjellige lengder på?! Og et par var nesten brent bort... Nye lange plugger ble kjøpt inn og skiftet. Båten starter nå fint og kan ruses uten problemer, men så fort motoren får motstand får den ikke turtall i det hele tatt og dauer nesten. Skrudde ut 3 plugger, alle disse var tørrstotet. Det er skiftet manifoiler, raisere og alt det der + bensinpumpe. Noen tips om hva som kan være galt? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 9.Juli.2013 Del på Facebook Svart 9.Juli.2013 Det kan f.eks. være coilen. Sotede plugger tyder på dårlig forbrenning og det kan skyldes svak gnist eller for mye bensin. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 9.Juli.2013 Del på Facebook Svart 9.Juli.2013 Fant en side med "alt" om tennplugger: http://www.ingfatrygg.se/Spark_plug_diagnostics.html Bør kunne hjelpe med feilsøking. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
JuB Svart 11.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2013 Bilde 3. Black Carbon Fouling This firing end is black in appearance, but dry. The insulator nose and electrodes are covered by a fine, powdery carbon residue that will partially rub off if you wipe the plug with your finger. This soot plug condition is caused by (1) spark plug heat range too cold (vi har standard plugger) (2) fuel/air mixture too rich (vi har ny bensinpumpe) (3) trouble within the ignition system (Kan det være hjernen?) (4) an improperly functioning cooling system which is making the engine run too cold (alt med kjøling er nytt og driftstemp ligger på 50-60c) Sitér dette innlegget Link to post
JuB Svart 12.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2013 Viste seg å være et par ventilløftere som var dårlige/ødelagt. Det manglet kompresjon på 2 sylindre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.