Haba Startet 9.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 9.Juli.2013 Har nylig lastet ned en ny plotter og kart app for c-map. Navigasjonmulighetene og datene er flere og kartet synes mer detaljrikt enn Navionics. Tenker nå å kjøpe kartet for norskekysten. Appen finnes både for android og Ipad. Du finner den på Google Play og App Store under Jeppesen Marine Plan2Nav Mobile App. Nedlasting av appen og demo er gratis, men kart for aktuelt område må kjøpes. Enkel og grei nedlasting og kjøp av kart inne i appen. Noen på BP som har erfaring med denne plotterappen ? Har bare funnet kommentarer på engelske båtfora og de er positive. Sitér dette innlegget Link to post
baatmann Svart 15.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2013 Har du funne ut kva kartet for norskekysten koster? Har du kjøpt det? Rart det ikkje er nokon som har reagert på din forespørsel. Sitér dette innlegget Link to post
christensenleif@msn.com Svart 15.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2013 (redigert) har skummet manualen og dette ser veldig bra ut! her er oversikt for mobile enheter med kart utsnitt etc...ser veldig likt ut som mine C-map for Furuno plotteren min.. http://ww1.jeppesen.com/marine/lightmarine/mobile-devices-charts.jsp fant det på Norsk og med fin demo video mvh Leif Redigert 15.Juli.2013 av christensenleif@msn.com (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 15.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2013 Har lurt på dette programmet i flere mnd, men det ser liksom ikke ut til at det er noen som har villet være prøvekaniner ennå. Så herved er jeg prøvekanin. driver å laster ned EN-I299.10-kartet nå. Det er 2 forskjellige pakker som dekker Norge. Den ene dekker sørvestlandet, sør og østlandet og danmark. (EN-I299.10, Baltic sea & Denmark) den koster 385 kr. Den andre dekker (EN-I300.10, North sea + Denmark) det samme + hele norskekysten opp til Grønland, og koster 630. Kartene er i 4D Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
christensenleif@msn.com Svart 15.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2013 (redigert) 630 kontra 3.250 som brikke hos Seatronic ! ikke galt forresten, kan notepad versjonen gjengi 4D? har nettopp kjøpt en Sony Xperia Tablet Z, som jeg skal leke meg med ved siden av Furuno Navnet plotteren bestilte en Armor-X båtholder og, så den kan brukes i Rib´n på tur trodde helt til jeg så denne tråden at det bare var Navionics som gjaldt, men dette får meg definitivt på andre tanker oppdater gjerne med inntrykk lykke til mvh Leif Redigert 15.Juli.2013 av christensenleif@msn.com (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 15.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2013 lastet ned den minste pakka, mere enn stort nok område for meg, og førsteinntrykket er veldig bra. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
christensenleif@msn.com Svart 15.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2013 hvilket brett skal du bruke? ute eller inne under tak? mvh Leif Sitér dette innlegget Link to post
Jens Svart 15.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2013 Det er jo bilde av seilbåt! Sitér dette innlegget Link to post
christensenleif@msn.com Svart 15.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2013 ??? JEG har seilbåt Pettern 1972 har en Tresfjord 28 står det så lurer jeg på om han skal ha nettbrettet ute eller under tak.... mvh Leif Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 15.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2013 det blir stående på dashbordet, under tak når det regner, og når det er sol skreller vi jo vekk cabriolet-trekket over hardtoppen. Bruker en galaxynote 10.1, og det har funket helt greit med navionics og locus, men savner egentlig brukergrensesnittet som var i opencpn og c-map, når jeg brukte det på pc i fjor. Spørs om det ikke blir en ny laptop i løpet av vinteren med skikkelig lyssterk skjerm. Men, over til det denne tråden handler om. Har bladd litt opp og ned nå, og prøvd å overføre litt ruter fra det ene til det andre programmet. Plan2nav klarer dessverre ikke å importere ruter, men exportering går som en drøm. Bortsett fra det synes jeg den virker meget bra.... Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
S/Y Emma Svart 15.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2013 Dette ser lovande ut. Det optimale hadde vore om ein fekk bruke dei same karta som ein allereie har på plottarar om bord, men det er vel ønsketenking. Fint å ha C-map på mobiltelefon som backup om kartplottarane skulle streike. For oss som satsar heildigitalt Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Pettern1972 Svart 15.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2013 (redigert) ja, må si jeg er positivt overrasket. Så vidt jeg har skjønt er det nøyaktig avbildning av de vanlige c-mapkartene som lastes ned til plan2nav, så de skal jo da være identiske med brikke-kartene. Det som irriterte meg sykt med navionics er at kurs opp ikke finnes. Det er det på plan2nav, har både nord opp, kurs opp samt 360 graders kart-rotasjon, uten at kartinfo som navn, dybder etc også snur seg på hodet. Det er også en anker-alarm på den, som kan stilles inn fra 10 fots drifting. sitter nå å prøver å finne ut om en kan legge inn oversiktsbilder fra havner etc, men har ikke funnet ut av det ennå. Må vel glane i bruksanvisningen tenker jeg. Den kan lastes ned her Redigert 15.Juli.2013 av Pettern1972 (see edit history) Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
superman Svart 15.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2013 Hva er den største fordelen med Plan2Nav vs f.eks. Locus? Er det mulig å bruke samme type kart med Locus? Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 15.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2013 Har lastet ned kart med maks zoom flere ganger på locus, men ved hard zooming ute på fjorden får jeg stadig beskjed om at jeg ikke har lastet ned ønsket zoomnivå. Locus bruker eniro sine kart, mulig at det er helt idiotisk og totalt feil, men jeg stoler mere på navionics og c-map kart enn eniro. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
superman Svart 15.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2013 Gleder meg til Google Maps kommer med sjøkart. Jeg testet forøvrig denne Plan2Nav full fart og tenkte jeg skulle handle det kartet som rommer litt nedenfor Danmark og opp til Svalbard. Synes jo kanskje det var litt vanskelig å se på denne appen, den virket litt rotete og litt kornete kart i forhold til Locus. Jeg er superamatør og har lyst til å finne en løsning jeg kan bli kjent med over lang tid, så hvis Plan2Nav er veien å gå, så gjør jeg det. Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 15.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2013 kan legge ut et bilde etterpå med god zoom, så kan du avgjøre selv... Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
BAN Svart 15.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2013 Hva er den største fordelen med Plan2Nav vs f.eks. Locus? Er det mulig å bruke samme type kart med Locus? -Dette er en dedikert navigasjonsapp, noe Locus ikke er. -Mye mindre fikling for å få systemet opp å gå, noe flere brukere her har nevnt som viktig. -C-map! Vi får vel sende en epost til Jeppesen å fortelle at vi med OpenCPN og piratkopiert C-Map vil importere rutene våre... Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 15.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2013 Hilse Jeppesen fra meg da BAN, hehe. Det er i grunnen det eneste irritasjonsmomentet jeg har klart å finne etter å ha sitti å trøkka på den i flere timer nå. La den inn på telefonen også når jeg først var i gang. Her er et lite utsnitt. Passasjen i senter av kartet er i virkeligheten ca 20 meter bredt. Posisjonen er: N59*07.3510' E11*07.6660 Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Haba Svart 15.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2013 (redigert) Har du funne ut kva kartet for norskekysten koster? Har du kjøpt det? Rart det ikkje er nokon som har reagert på din forespørsel. Ja, det var ingen særlig respons på spørsmålet om noen hadde kjøpt appen og hadde noen erfaring med Jeppesen Plan2Nav appen og kartet. Kjøpte den derfor, kr. 630 for kart over hele norskekysten og Danmark, (Navionics gir mindre kartutsnitt) for å finne ut noe selv. Foreløpig leser jeg manualen, trykker på nettbrettet og prøver å finne ut av ting, nok av muligheter som bla. kurs opp, navigasjon til merket punkt, ruter osv. Skal snart på sjøen og får prøvd det mer ut, men synes lovende. Redigert 15.Juli.2013 av Haba (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
christensenleif@msn.com Svart 15.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2013 ser dønn likt ut som min Furuno Navnet Vx2 får du blinkende lys på fyrene og? dette ser veldig bra ut imo kanskje man kan bruke digital yachts ais pc modul.... sjekket det ? mvh Leif Sitér dette innlegget Link to post
BeetleBug Svart 15.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2013 Det er en grunn for at forsvaret benytter Jeppesen. Det er rett og slett det beste og mest oppdaterte kartet som er å få kjøpt. Blue Chart og Navionics kan ikke sammenliknes. -BB- Sitér dette innlegget Link to post
-Balder- Svart 15.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2013 Har hatt plan2nav i 2 sesonger har vært noen oppdateringer underveis men det fungerer bra på padda :) Sitér dette innlegget Link to post
christensenleif@msn.com Svart 15.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2013 ja hvor mange i handelsflåten rundt omkring er det som bruker Blue Chart og Navionics? mvh Leif Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 26.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2013 (redigert) Kjøpte Plan2Plan og ser ut til å være et meget godt produkt ja og ikke minst veldig bra kartkjøpte den til 600++ med danmark skal bli moro å se hvordan den fungerer i forhold til Navionics som jeg har på Raymarinen i båten når jeg kommer meg på vannet Mandag Redigert 26.Juli.2013 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Siggien Svart 1.August.2013 Link til dette innlegget Svart 1.August.2013 skal bli moro å se hvordan den fungerer i forhold til Navionics som jeg har på Raymarinen i båten når jeg kommer meg på vannet Mandag Fornøyd, eller...? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.