Smiley Startet 12.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 12.Juli.2013 Litt klønete tittel, men håper noen fattet interesse. Jeg har en liten utfordring: Jeg monterte i fjor en Multifleks kontrollboks til min 2-takt Mercury 90hk. Kontrollboksen fungerer utmerket, men den har en mangel i forhold til originalboksen. Jeg har ikke mulighet til å ha gasspådrag på ved kaldsstart. Dette medfører at enhver kaldstart må foregå med 5-6 oppstarter, med påfølgende aktiv bruk av den elektroniske choken. Motoren har aldri vært tungstartet, og kan egentlig ikke sies å være det nå heller. Jeg har ikke selv hatt særlig ulemper med dette, men nå har veslejenta fått båtførerbeviset sitt. Båten vil derfor bli brukt vesentlig mer, og det hadde vært hyggelig for henne med mindre strev under kaldstart. I tillegg så er planen å selge båt/motor til høsten, og det er helt klart en fordel at motoren ikke fremstår som tungstartet. Så.... er det andre som har erfaring med en slik uorginal kontrollboks, eller noen som kan komme opp med en "petter-smart" løsning for hvordan man kunne ha rigget til en liten gass-spak ved motorlokket f.eks? Alle forslag mottas med takk!! Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Pettern1972 Svart 12.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2013 lurer på om det ikke var en slik en jeg hadde i forrige båten. I tilfelle dras håndtaket ut og fremover for å gi gass i fri... Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
glalaks Svart 12.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2013 Jeg hadde en ultraflex kontrollboks et par år før je fant ut at som pettern sier så måtte hendelen dras ut og fra for å gi gass uten å koble inn gir. Noen har en knapp nede på hendelen.. Ut og fram for å gi gass.. Red: ble litt rot der ser jeg.. Men ut og fram er konklusjonen som bør prøves;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Smiley Svart 13.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2013 Takker! Da skal det testes i ettermiddag. Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Smiley Svart 24.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2013 Takk for svar med løsning fra begge to! Håndtaket kunne dras ut og dermed var fri-gass et faktum. Kaldstart er ikke lengre som det engang var..... :-) Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.