Jump to content

Skifte av bunnstoff

Sibelius

Recommended Posts

trulsant skrev On 26.4.2014 at 20.23:

Jeg har lagt vc17 over Jotun Racing, og det går helt fint.

Står vel delvis mange steder at vc17 kan legges på hardt bunnstoff, så jeg satset på det og er ingen problem. Ett par steder jeg har sett tilløp til at det har reagert med laget under, men ikke noe problem på største problemet med vc17 er at den tørker fantastisk fort, selv i 5+ er den overmalbar etter 20 min eller hva det står på boksen. Betyr at tiden den rekker å reagere med underliggende lag er veldig kort,

Jeg pusset dog litt over underliggende bunnstoff før første lag, dette for å fjerne alt løst stoff, og å glatte ut områdene jeg hadde hatt problemer med at Jotun Racing flasset, som var grunnen til bytte av bunnstoff.

Legger ett lag årlig, holder iallefall her på Møre-kysten, selv om det på boksen anbefales 2 lag.

Men prøv ett lite område først, så ser du fort hva som trengs.

TA

@trulsant har du fortsatt VC17 på båten? Er din erfaring fortsatt slik at en kan legge VC17 over Jotun Racing uten noen forbehandling?

Kjell

Tror jeg brukte Hempel kobberstoff Rød på en ny Suvi 495.

Dette ble en tragedie.

Båten har ligget still velvet i 3-4 år og dette bunnstoffet har svertet av over hele båten.

Jeg får en forferdelig jobb med å vaske båten over vannlinjen.

Forøvrig er jeg på utkikk etter bunnstoff gjerne "kobberbasert" i farge Grønn til en trebår som skal roes.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...