Jump to content

Wallas 30d - mye røyk og lite varme.

neguarD

Recommended Posts

Regner med at du mener hann-pluggen som sitter på ledningen, og ikke i varmeren?

Skal bestille deler i morgen eller senest mandag, bestiller både hann og hunn, kjekt å ha på lager. Kommer inn til meg tirsdag eller onsdag og kan sendes samme dag.

Høydeforskjell mellom varmer og tank:

Så lenge tanken er under varmerens bunn-nivå er det ikke nødvendig med noe ekstra utstyr eller ombygginger. Pumpen suger uten problem en høydeforskjell inntil 2 mtr, og med sugeslange på inntil 8 mtr lengde. Kommer tanken høyere enn varmerens bunn-nivå slik at det kan oppstå en hevert-effekt, må det monteres inn en magnetventil på sugeslangen. Styres fra kretskortet.

Overoppheting:

Blokkering av ene luftutløpet vil føre til overoppheting, men da vil overopphetingstermostaten som står ved øverste luftutløp bli aktivert og sørge for at pumpen stopper. Varmeren må da få lov til å bli helt nedkjølt før du prøver å starte den på nytt. Termostaten har automatisk reset

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Regner med at du mener hann-pluggen som sitter på ledningen, og ikke i varmeren?

Jepp, han-pluggen på ledningen. :yesnod:

Kan sende adresse på mail dersom du ikke har det enda...

overopphetingstermostaten som står ved øverste luftutløp bli aktivert og sørge for at pumpen stopper.

Ja, det var en av de delene jeg fant i går... :lol:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

• 4 uker senere...

Monterte varmeren igjen i dag, med nye kraftige kabler, og tømt for løse deler.

Varmeren varmet som en liten djevel i forhold til før!

Etter en halvtime hadde jeg behagelig temperatur ombord. Var 2 grader og en del vind i luften utenfor.

Så da takker jeg igjen "Wallas-Rune" for hjelpen! :-)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

• 8 år senere...

Har netopp hatt min i biter for rengjøring og skifte av deler. -To ganger. Første gangen hadde jeg satt kragen som holder glødepluggen skjevt på, og fikk feilmelding umidelbart når jeg forsøkte starte. Rettet opp i flausen. feilmeldingen kom ikke, men ingen flamme. Hele 7 runder med forsøk på start tok det før den ekle grårøyken ble byttet ut med skikkelig varm eksos.

Ser orakelet her har skrevet at man må ha 4mm2 kabel. Jeg har bare 2,5 så er kanskje noe med det.

IMG_9279.jpeg.dd11c8546dab10a2196b85fbd8a6b4da.jpegFeilen fra første forsøk

IMG_9284.jpeg.ca5c20554aed2a59d004a8401975c188.jpeg

Endelig :)

• 1 år senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...