Jump to content

Suzuki 9.9 hk 2-t kjørt uten olje, hva koster det å reparere?

ChrisX

Recommended Posts

Her koster det langt mer å reparere enn å kjøpe ny. Se f.eks på disse flunkende nye 4-takterene: http://bakken-motor.no/motor_single/evinrude-3-5-til-15-4-takt-pahengsmotorer/.

Her slipper du unna med rundt 14.000,- for helt ny motor, mens du nok må opp i rundt samme sum++ hvis du skal prøve å reparere din egen. Du får si til han kameraten din som ga deg bensin at her har han en kjempesjans til å gi deg en tidlig julepresang som plaster så såret. Lykke til unsett ;-)

Det er en jobb dere kan gjøre selv dersom dere er interreserte og har noen som kan veilede dere.

Når eg var 13 gjorde eg en slik jobb på en 25 hk og eg gjorde en gedigen feil. Bolt på ene veiva løsnet etter en times kjøring og alt måtte demonteres igjen og monteres med momentnøkkel. Da fikk eg vite hva det var for noe ;)

Tja,du burde vel fått tak i en verkstedmanual eller lignende kanskje.

Første problemet kan være bolter som knekker,lager mye ekstra arbeid av det.

Så må du ha pakningsett og div. På en 2takter er det viktig at hele veivhuset blir helt tett igjen,siden det er dette vacuumet som drar bensinen inn fra forgasser og videre ut til sylindere.

Men går du på jobben så merk deg hvor ting sitter,legg skruer og deler som hører til hverandre sammen ,og ta kanskje bilder underveis.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...