Djupevågen Startet 21.Juli.2013 Del på Facebook Startet 21.Juli.2013 Hei. Jeg har en Mercruiser 135 Hk Alpha One (4 sylindre) motor på min Skibsplast. I dag når vi skulle på tur, ville ikke motoren gå når jeg koblet den i revers. Motoren startet som bare det, og jeg hadde ingen problemer med å kjøre forover. Der fungerte den som før. Men når jeg forsøkte meg med revers, stoppet motoren med en gang. Etter litt frem og tilbake, ved å dytte den ut, tok vi den allikevel på en tur. Og etter noe kjøring fungerte reversen igjen. Men det virker som om reversen kobles inn ganske motvillig - det høres ut som om den "hugger" inn i reversen. Er det clutch på sånne båtmotorer, og er den i ferd med å gå? Noen som har noen ide om hva jeg bør gjøre med dette? Sitér dette innlegget Link to post
step Svart 21.Juli.2013 Del på Facebook Svart 21.Juli.2013 (redigert) Gir kabel ut til drevet går tregt! Bytte kabel? Litt høy tomgang? Redigert 21.Juli.2013 av step (see edit history) Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
Djupevågen Svart 21.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2013 Hei, og takk for svar ! Det slo meg at det kanskje er noe med kablene, for tomgangen er helt ok. Noen som har noen oversikt over hvilke kabler som går hvor, og evt hvordan de justeres ? Sitér dette innlegget Link to post
Anton Hardarson Svart 21.Juli.2013 Del på Facebook Svart 21.Juli.2013 går gir kabelen tregt, må den byttes, men på koplingsskinnen, der som kabel fra gir og kabel til kontrollbox kommer samen, der finner du en bryter med 2 ledninger, kopple fra en av ledingene, da kan du bruke båten resten av sesongen, så bytter du gir kabel ti lhøsten og koppler opp bryteren på nytt Sitér dette innlegget Link to post
step Svart 21.Juli.2013 Del på Facebook Svart 21.Juli.2013 Du har en kabel fra kontroll boksen til braketen på motor. Og en kabel fra braket på motor til drevet. Når kabel fra braket til drev blir gammel og slit eller noe annet som gjør at den ikke går lett og ledig så stoper motoren. Da belaster du bryteren som kutter teningen når du skal ha motor ut av gir. Kan ikke si 100% at det er ditt problem men har byttet mange sånne problem borte! Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
ThoGra81 Svart 22.September.2013 Del på Facebook Svart 22.September.2013 Sjekk ut mercstuff.com Mye nyttig der bla det du lurer på. Sitér dette innlegget Link to post
jadalber Svart 25.September.2013 Del på Facebook Svart 25.September.2013 99% sikkert at dette er girwiren som er treg. Dette får bryteren som stopper motoren i det man bytter gir til å slå ut mer enn den skal. Mange som kobler ut denne bryteren, men den er der av en grunn. Mitt råd - bytt wire Sitér dette innlegget Link to post
ThoGra81 Svart 25.September.2013 Del på Facebook Svart 25.September.2013 http://www.watercraftservices.com/mercruiser_gear_shift_problems.htm Sitér dette innlegget Link to post
båtmontøren Svart 7.Juli.2021 Del på Facebook Svart 7.Juli.2021 Hei, er det noen som kan vise bilde av denne bryteren? Jeg har en med 3 ledninger som jeg kunne koble ut, men da stoppet båten da jeg satte den i gir (frem/bak) Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 7.Juli.2021 Del på Facebook Svart 7.Juli.2021 Braketten det girwirene sitter Sitér dette innlegget Link to post
båtmontøren Svart 8.Juli.2021 Del på Facebook Svart 8.Juli.2021 Ok, jeg har disse to pluggene. Koblet fra de i tur og orden uten at det hjelper. Har max 3000 rpm i gir. Har høyere i fri. Blir en digital presang til den som hjelper meg:) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 8.Juli.2021 Del på Facebook Svart 8.Juli.2021 Det er en påhenger @båtmontøren? Denne tråden handler om en innenbords Mercruiser med hekkaggregat. Hvis det er en Mercury påhengsmotor du har trøbbel med så anbefaler jeg at du lager en egen tråd om den Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
båtmontøren Svart 8.Juli.2021 Del på Facebook Svart 8.Juli.2021 Ja det er påhengsmotor. Jeg lager ny tråd. Beklager. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.