Jump to content

Prosjekt: Draco 2000 DC/R-350 1978


power

Recommended Posts

En god venn av meg kjøpte seg en "billig" Draco som nå skal få ett bedre liv .

 

Slik så det ut før vi skar ut alt som hadde sett sine bedre dager.

bilde054.jpg

 

Nytt akterspeil

p2240015.jpg

 

Alle gammle pinner er byttet ut med x-finner som er formet etter båten

img_0414.jpg

 

Hele båten er forsterket bak fenderlista slik att den ikke sprekker opp

p2240023.jpg

 

Nye motorfester er viktig med tanke på hvordan motor som kommer her :wink:

p1060246.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Har også hørt om folk som har montert V8 i 1700. Var visst en 5.7l 255hk VP, og fart oppgitt til ca 55 knop (dette var lenge før gpsens tidsalder..)

 

Scan, GT skrog , kan du utdype litt? Kan ikke huske å ha hørt om....

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Min Draco 2000 er levert fra fabrikken med 305 cid/5L V8. Jeg fikk ikke den klar i sommer så det blir og jobbe videre for neste sesong.

Jeg fikk høre at det var ikke så mange som ble levert orginalt med det. Gamle båter er som gamle biler , mye rare hjemmesnekkringer. :wink:

Redigert av Draco20 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Fint projekt.

 

Jeg er selv i gang med at skrælle en Draco og bygge den op fra bunden, er nu efter ca 1300 timer nået halvejs.........

 

Det er en 2500 Flyfish, som har fået ny bundramme, nye forstærkninger indvendig i flybridge, nyt motorrum(ikke helt færdig).

 

Dernæst skal hele skibet bygges op igen indvendig, alt er jo revet ud af den, for at skifte bundrammen. Det gamle interiør var stort set intet værd, så det hele er kasseret. Skrovet samt flybridgen skal males. Ny kaleche. Nye installationer. Nye dekor (der kommer Jørgen V ind i billedet :-)). Flyfish'en har fakisk ikke nogle dekor originalt, ud over den sorte stribe på flybridgen, samt et Draco skilt under fenderlisten på hver side, helt agter. Men de blå dekor som Twincab'en fik i 1984 (over fenderlisten) vil sikkert ikke se værst ud.

 

Agterspejlet er nu lukket til, efter en dobbet 120 hk OMC (stringer) installation, Yes, the "good old ones" med dertil hørende gigantiske huller i agterspejlet, huller så store at man næsten kunne trække motorerne ud den vej, hehe.

 

I stedet kommer der nu to styk 4,3 V6 med Volvo Penta SX drev i den.

 

http://www.horizonblue.dk/2500_flyfish_renovering.htm

 

Siden er efterhånden ved at være så lang at man får ondt i fingeren af at scrolle og den er ikke færdig endnu.......

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Hei.

Holder på en tilsvarende båt, men ikke på noen måte så omfattende som deg.

Skal få den på vannet og vurdere til sommeren om dette er en båt som vi ønsker å ha.

Hvis så, kan man legge ned en del timer og masse kroner i båten.

Men til poenget, ombygging av instrumentpanel som du har foretatt.

Har du laget dette selv, form og støpt modulen?

Har du tegninger, arbeidsbeskrivelse på dette?

Kunne ha tenkt meg å kopiere dette, hvis man kunne få lov. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...