Jump to content

Mercruiser motor stopper når jeg setter båten i revers

Djupevågen

Recommended Posts

Hei.

Jeg har en Mercruiser 135 Hk Alpha One (4 sylindre) motor på min Skibsplast. I dag når vi skulle på tur, ville ikke motoren gå når jeg koblet den i revers. Motoren startet som bare det, og jeg hadde ingen problemer med å kjøre forover. Der fungerte den som før. Men når jeg forsøkte meg med revers, stoppet motoren med en gang.

Etter litt frem og tilbake, ved å dytte den ut, tok vi den allikevel på en tur. Og etter noe kjøring fungerte reversen igjen. Men det virker som om reversen kobles inn ganske motvillig - det høres ut som om den "hugger" inn i reversen.

Er det clutch på sånne båtmotorer, og er den i ferd med å gå?

Noen som har noen ide om hva jeg bør gjøre med dette?

går gir kabelen tregt, må den byttes, men på koplingsskinnen, der som kabel fra gir og kabel til kontrollbox kommer samen, der finner du en bryter med 2 ledninger, kopple fra en av ledingene, da kan du bruke båten resten av sesongen, så bytter du gir kabel ti lhøsten og koppler opp bryteren på nytt

Du har en kabel fra kontroll boksen til braketen på motor. Og en kabel fra braket på motor til drevet. Når kabel fra braket til drev blir gammel og slit eller noe annet som gjør at den ikke går lett og ledig så stoper motoren. Da belaster du bryteren som kutter teningen når du skal ha motor ut av gir. Kan ikke si 100% at det er ditt problem men har byttet mange sånne problem borte!

• 2 måneder senere...
  • 7 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...