Uglesett Startet 21.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 21.Juli.2013 Vi pleier å legge turen innom Norrvikarna på Nord.Koster. En ypperlig badeplass. Som vanlig gikk vi inn i vika helt mot nord-vest ca 300 m vest for siste ankringsforbudtskilt/ bøye , slapp dreggen og satte kiler iland. Krystallklart vann og fin vit sand som alltid. Vi badet fra båten og nøt sommeren hele dagen. Spiste indrefile og drakk et glass rødvin av beste sort. Dette var så nær paradis det er mulig å komme Plutselig blir idyllen brutt idet et en stor buldrende motorbåt malt i blått og hvitt med store bokstaver POLIS kjører inn mot fjellet med baugen og står å skyver. To poliser hopper ut med en karta og tar kontakt. Det er forbudt å ankre opp i nasjonalparken. De begynte å bable om bøter.......... Skal prøve å få lagt ut noen bilder, hvis jeg klarer http://kosteroarna.com/koster-info/karta/ Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2013 (redigert) Kom de bakfra? Har dere brutt loven får u vel som fortjent Redigert 21.Juli.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 21.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2013 Ser ut som du ligger i grenseland for sone a med ankringsforbud. Polisen gjør nok bare jobben sin. Hva ble utfallet av saken? http://projektwebbar.lansstyrelsen.se/kosterhavet/SiteCollectionDocuments/sv/naturreservat/Zonkarta_1_2_A3.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Bodehode Svart 21.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2013 Uansett er det en stor demper å få polis/politi tilsnakk... om man har rett eller feil... Sitér dette innlegget Livet er for kort til å kjøre diesel Link to post
Draug1 Svart 22.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2013 Dust! Sitér dette innlegget Born to sail,forced to work. ...............Hjemmeside: Link to post
Maruma Svart 22.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2013 Spent på hva det neste blir jeg da....... :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2013 Av plotterbildet ser vi jo å at det er blått selv der det er ti meter dypt, ref forrige tråd. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 22.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2013 Ja her var det godt med vann der blåfargen befant seg..... Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Bitteliten Svart 22.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2013 (redigert) Robåt har jeg også erfaring med ja, dog ikke så mye i de siste åra Jeg undres over din påstand. Vet du ikke at du selv kan sette hvilke farger plotteren skal vise på ulike dyp. På de tryktene sjøkartene er det ikke mulig, om du ikke fargelegger selv da Redigert 22.Juli.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Maruma Svart 22.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2013 Har du satt den på en meter!!...? Sitér dette innlegget Link to post
Audiquattro Svart 22.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2013 Ja en paraplydregg er farlige saker. Man kan ikke annet en å le av prioriteringene til staten. Dette eksempelet er fra Sverige, men det er ikke det spor bedre i Norge. Er man stor og viktig nok kan man herje som man vil (lakseoppdrett). Sitér dette innlegget Link to post
Audiquattro Svart 22.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2013 Kan man justere størrelsen på områdene på kartet selv? Nytt for meg. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 23.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2013 Uglesett. Jeg forstår at du ikke forstår. Dette er nok enklere for meg som stort sett bare ror i Sotekanalen Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 (redigert) De kjente deg vel igjen tenker jeg Ligger du i leia og fisker må du faktisk tåle bølger. Når du ligger ved en av de ytterste øyene sydvest av Smøgen. Det er jo ikke stort med skjærgåed der før du er i åpent farvann. Hvilken polisbåt var det? De har nr så de kan enkelt identifiseres Jeg skjønner ikke hvordan du i det hele tatt kan være på vannet når andre er det. Kanskje gå over til vinterbruk av båt? Du får gjøre som du sier jeg gjør:hold deg til robåt i sotekanalen Redigert 27.Juli.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stjerneglimt Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Uglesett. Jeg forstår at du ikke forstår. Du er inne på noe tror jeg... Sitér dette innlegget Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai: http://stjerneglimt.tumblr.com/ Link to post
Bitteliten Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 herlig perspektiv Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2013 (redigert) Lyn og torden?... Du sier jo at du er god med kart, så da regner jeg med at du har sjekket kartet for området. Redigert 28.Juli.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 28.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2013 (redigert) Jeg gikk ut med jolla for å fange litt makrell og steketorsk syd vest av smøgen. . Har ikke Svenskene en lov som forbyr utlendinger å fiske i Svensk farvann? Eller gjelder dette kun garn og ruser? Kanskje du kan være glad for at Polisen ikke stoppet, beslagla fiskestanga og ga deg bot. Redigert 28.Juli.2013 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Svensk Svart 28.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2013 Alla har rätt att fiska med hanredskap. Redskap fört från hand är meta dörj pilk och stang. Inga garn tener och ryssor. Detta gäller även Norrmän. Glöm inte minimått på torsk havsöring mm. Sitér dette innlegget Link to post
Uglesett Svart 4.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2013 (redigert) Uglesett. Jeg forstår at du ikke forstår. Dette er nok enklere for meg som stort sett bare ror i Sotekanalen Jeg synes du ror mye i forumet enkelte ganger.Men vi kan vel være enige om at man helst ikke kjører inn nær land på ukjente steder når kartet viser grunt vann.Spesielt ikke når man ikke er en sinke og hensikten er å slippe frem lovbrytere Polisen prøvde å jage oss vekk fra et område hvor det ikke var ankring forbudt. De hoppet iland med pistoler i belte mot ferierende båtfolk som hadde retten på sin side. Jeg kom til å peke på pistolen og spørre VANNPISTOL? De smilte ikke særlig av spøken. Redigert 4.August.2013 av UGLESETT (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 4.August.2013 Link til dette innlegget Svart 4.August.2013 Jeg kom til å peke på pistolen og spørre VANNPISTOL? De smilte ikke særlig av spøken. Trodde forøvrig disse områdene var reservert for oss med svømmehud mellom tærne. Sitér dette innlegget Link to post
Jonesy Svart 4.August.2013 Link til dette innlegget Svart 4.August.2013 Alla har rätt att fiska med hanredskap. Redskap fört från hand är meta dörj pilk och stang. Inga garn tener och ryssor. Detta gäller även Norrmän. Glöm inte minimått på torsk havsöring mm. Sikker på dette, link ? Var i Grebbestad i sommer, spurte på norsk i "Alt-mulig-butikken"/Hedstrøms om regler for teiner og garn. Fikk svar at ingen forbudsregler om dybde etc, kun huske hvilken størrelse det skulle være på rømningsveiene i teina(den store nå på sommeren). Solgte meg teine-tau, og bøyer til garn. Sitér dette innlegget Link to post
Uglesett Svart 3.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2014 Tønsberg er kåret til årets gjestehavn. Jeg har aldri overnattet i havna og vet lite om hva som gjør havna så spesiell. Jeg har vel ikke funnet en eneste gjestehavn som frister til gjentakelse. Gjestehavner er mer nødhavn for meg. Hva er det som gjør havna i Tønsberg til en vinner? .... lav pris.... rent badevann.....god plass slik at man slipper båter fortøyd utapå/god kapasitet.... gratis handleplasser....vakter om natta.....mulighet til å velge bort dusj, vaskemaskin, toalett.....strømkontakt til alle...?????? http://www.nrk.no/vestfold/karet-til-_arets-gjestehavn_-1.11516032 Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 3.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2014 har man utvidet Kosterhavets nationalpark ? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Lovart låring Svart 3.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2014 da får en vel ta turen over til tønsberg når en likevel er i kosterhavet da. Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.