ooma Svart 15.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2005 Skal sjekke litt hjemme i påsken. Har en del gamle instrumenter liggende. Tror noen av disse er det som etterspørs (0-3000 o/min) Litt usikker på om de er for dynamo (w) giver eller mekanisk. Kan jo komme tilbake til det etter påske! Sitér dette innlegget Oso Link to post
Walter_S Svart 15.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2005 ...... Den var basert på magneter som du limte til svinghjul eller remskive. Virket helt fint, så jeg skjønner ikke hvorfor de har kuttet den ut. Antageligvis på grunn av HFM? ("Hurtig Flyvende Magneter i atmosfæren") ? Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Nemo Svart 16.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2005 Har du sjekket Wema instrument? De har instrumenter for maks 4000 o/min og bruker W-uttak. Mener det koster under tusen. Sitér dette innlegget Link to post
Frank v. Svart 16.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2005 Heisann Walter..... Du kunne jo prøve å ringe noen som driver med gamle traktorer,der vil jeg tro du kan få tak i noe som skal kunne brukes.. Hadde en traktor på arbeid her for en stund siden(massey ferguson)der gikk turtelleren til 2000rpm,mulig noe slikt kunne tilpasses... mvh frank v. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 16.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2005 Hei folkens.. Det ligger en auksjon på QXL og der ser det ut til at det er en turteller som går til 2500 rpm.. Ta en titt Turteller Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Walter_S Svart 16.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2005 (redigert) Har du sjekket Wema instrument? De har instrumenter for maks 4000 o/min og bruker W-uttak.Det er riktig. Wema sin 4000Rpm-måler koster mellom 500,- og 600,- men poenget er jo at, når jeg først kjøper en turteller, så VIL jeg ha en som viser nogenlunde det som Sabben skal snurre - nemlig opp til 1.800Rpm. Turtelleren bør ikke være større enn f. eks. 3000Rpm. (da går jeg heller og venter til jeg har penger nok til å kjøpe VDO sin 1.800 Rpm-teller) ...prøve å ringe noen som driver med gamle traktorer.....massey ferguson - der gikk turtelleren til 2000rpm,mulig noe slikt kunne tilpasses... Godt poeng Frank v - det skal jeg undersøke! Redigert 16.Mars.2005 av Walter_S (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Hulda Svart 16.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2005 Det er riktig. Wema sin 4000Rpm-måler koster mellom 500,- og 600,- men poenget er jo at, når jeg først kjøper en turteller, så VIL jeg ha en som viser nogenlunde det som Sabben skal snurre - nemlig opp til 1.800Rpm. Turtelleren bør ikke være større enn f. eks. 3000Rpm. Så hvorfor sjekker du da ikke Faria? Nå har jeg hatt en stående ved sden av tastauret i flere måneder... Admiralen må ha vært på ett av sine mange uatorisierte ryddetoker... Hulda bruker dette... Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 17.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2005 Så hvorfor sjekker du da ikke Faria?Har sjekket - minste tellern er på 4000 Rpm........ Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
enter4u Svart 17.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2005 Heisann Walter..... Du kunne jo prøve å ringe noen som driver med gamle traktorer,der vil jeg tro du kan få tak i noe som skal kunne brukes.. Hadde en traktor på arbeid her for en stund siden(massey ferguson)der gikk turtelleren til 2000rpm,mulig noe slikt kunne tilpasses... mvh frank v. <{POST_SNAPBACK}> Min tidl. svigerfar har en haug med traktorer. Men før i tiden så de sikkert ikke så godt som nå, for på traktoren er jo turtelleren BIIIG Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 17.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2005 Traktorturtellere er vanligvis mekaniske med wiredrift som på et bilspeedometer. Utfordringen her blir tilkobling av wiredriften som garantert blir for komplisert. Satse heller på Tiny Tach eller sykkelspeedo. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 17.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2005 Traktorturtellere er vanligvis mekaniske med wiredrift som på et bilspeedometer. Utfordringen her blir tilkobling av wiredriften som garantert blir for komplisert. Satse heller på Tiny Tach eller sykkelspeedo. <{POST_SNAPBACK}> Er det ikke uttak for wiredrift bak på motoren din da Walter! Det er/var det ihvertfall på 2G Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 17.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2005 Det er/var det ihvertfall på 2GNei, ikke på 10-hestern. 2H og 2G har wireuttak. Men, W-uttak på dynamoen er jo mye ryddigere - lettere å legge en tynn ledning enn en stiv wire-strømpe! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
M/S Bastard Svart 17.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2005 Nei, ikke på 10-hestern. 2H og 2G har wireuttak. Men, W-uttak på dynamoen er jo mye ryddigere - lettere å legge en tynn ledning enn en stiv wire-strømpe! <{POST_SNAPBACK}> Lettere ja, men jeg er litt nostalgisk! Artig ver det når turtelleren danset i takt med motor Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 17.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2005 Instrumenter <{POST_SNAPBACK}> Hva med denne da? 2500 rpm / 120 kr.+en haug ekstra instrumenter?? Faxen Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Amorosa Svart 17.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2005 Hva med denne da? 2500 rpm / 120 kr.+en haug ekstra instrumenter?? Faxen <{POST_SNAPBACK}> uten å vite hvilke av disse instrumenter som er iorden/virker som det står i annonsen Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 17.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2005 Walter, jeg ville prøvd Biltema-instrumentet. Klarer du ikke å oppnå et akseptabelt utslag er det ikke noe problem å returnere på Biltema. Jeg har laget nye skalaer på slike instrumenter i andre sammenhenger, men akkurat i dette tilfelle kan man vel like godt regne inn en faktor... Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 17.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2005 Hva med denne da? 2500 rpm / 120 kr.+en haug ekstra instrumenter??Tror nok at disse instrumentene - i hvert fall turtelleren - egentlig hører hjemme på Teknisk Museum......... Dessuten så går nok den på direkteoverføring (wire) og ikke på dynamo'ens W-uttak - ser sånn ut i hvertfall. Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Walter_S Svart 17.Mars.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2005 Walter, jeg ville prøvd Biltema-instrumentet. Jeg har laget nye skalaer på slike instrumenter i andre sammenhenger, men akkurat i dette tilfelle kan man vel like godt regne inn en faktor... Vil ha det mest mulig riktig - så faktorversjonen ser jeg bort i fra - hadde det gått an å åpne instrumentet skulle jeg alltids greie å lage ny skala. Men, som du ser av index sitt innlegg,.... Tror ikke det er så lett og åpne denne for å lage ny skala, da den har plasthus og presset frontring til å holde glasset. <{POST_SNAPBACK}> .....så er ikke det heller noe alternativ...... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Hafrsfjord Svart 17.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2005 Hva med å finne en gammel buss/lastebil og skru ut turtelleren der? De har ofte skala avmerket 100-200-300 osv. Mvh Hafrsfjord Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.