evoldenvingrom Startet 24.Juli.2013 Del på Facebook Startet 24.Juli.2013 Hei! Jeg eier en Sting 570 daycruiser, 19', med 115 evinsrud motor. Med full tank og 5 personer i båten er det nesten umulig å få den i plan. Er det noen andre som har slitt med akkurat dette og funnet ut noen løsninger? Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 24.Juli.2013 Del på Facebook Svart 24.Juli.2013 Du har vel litt liten motor eller feil proppel Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
ivar Svart 24.Juli.2013 Del på Facebook Svart 24.Juli.2013 hvordan er den med 2 personer ombord? Hva får du av turtall da? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Whiskey Svart 24.Juli.2013 Del på Facebook Svart 24.Juli.2013 Med 5 pers og min evinrude 115 på 20 fots dc så trimmer jeg motor nesten helt ned. Deretter gir jeg gradvis gass ellers ender jeg opp i oppoverbakke og kommer ingen vei. Når jeg så er i plan på ca 5000 rpm trimmer jeg opp så langt det går uten at den begynner å glippe. Da kan jeg slakke av til ca 4500 og ligge i 20 kn ca som jeg synes er mest behagelig mht lyd. Sent from my GT-I9295 using Tapatalk 4 Beta Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Permagne Svart 24.Juli.2013 Del på Facebook Svart 24.Juli.2013 Til sammenligning. Jeg har yamarin 59HT med 115hk firetakter. Den begynner ikke å bli vanskelig å få i plan første vi er 6 voksne og 4 barn. Riktig propell har mye å si på dette problemet. På gamlebåten hadde jeg to ulike propeller, en for tung last og en for lite last, for den var marginalt motorisert. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 24.Juli.2013 Del på Facebook Svart 24.Juli.2013 Dere kan også forsøke å legge den i sving mot styrbord og babord. Særlig med dype v-bunner kan man få raskere planing når båten legger seg over på ene siden og får en større flate som løfter. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
glalaks Svart 24.Juli.2013 Del på Facebook Svart 24.Juli.2013 E-tec burde jo også være sprek å få opp i plan.. Min skibsplast 655 med 140 hk 4takt planer greit med 7-8 voksne ombord.. Hvordan trimmer du motoren din? Ha den helt ned under akselerasjon .. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.