Rexus Startet 26.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 26.Juli.2013 Bunnpakningen? Snakker av erfaring. Har to nesten tilsvarende motorer og oppdaget plutselig oljesøl på gulvet under den ene av motorene. Ser ut som pakningen har gått. Håper den lar seg skifte uten å ta ut motoren :-( Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 26.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2013 Simmering veiv er også mulig. Trur det er en mulighet å kikke inn over startmotor Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
AK47 Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 (redigert) Håper det er noen som kan hjelpe meg med en sak. På forhånd takk Jeg har 2 stk Volvo Penta motorer AQAD41A. Hvor av den ene har en olje lekkasje, i bakkant på motoren, som jeg ikke finner ut kommer i fra. Er det noen her på båtplassen som kan ha noen råd om hvor denne lekkasjen kan komme i fra. Redigert 26.Juli.2013 av AK47 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Oljetilførsel og retur til turboen er vel i bakkant på den motoren.. Kan en av disse lekke? Mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
AK47 Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 (redigert) jeg har byttet begge rør, oljetrykk rør og retur rør, samt pakninger. dette er nå tett. Jeg trodde selv at det var her lekkasjen kom i fra. Jeg har tørket av veivhusfilteret, men etter ca 1t på tomgang så er det vått igjen. O-ringen mellom veivhuset og filter dekselet er tett. Oljen kommer ovenpå pakningen på veivhusfilteret. Redigert 27.Juli.2013 av AK47 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Lenge siden du byttet veivhusvent.filteret? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
BåtGeir Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Jeg har akkurat samme motor i min båt. Med det samme problemet. Jeg har hatt en dialog med en mekaniker. Og han sa at jeg skulle starte motoren, la den gå litt. Og skru av lokket på oljepåfyllingen fro å kjenne om det kommer trykk opp av påfyllingslokket. Det gjorde det på min motor. Konklusjonen da er at det er gjennomslag i minst en sylinder. Sitér dette innlegget Link to post
AK47 Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Lenge siden du byttet veivhusvent.filteret? Det er nettopp skiftet. Sitér dette innlegget Link to post
AK47 Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Jeg har akkurat samme motor i min båt. Med det samme problemet. Jeg har hatt en dialog med en mekaniker. Og han sa at jeg skulle starte motoren, la den gå litt. Og skru av lokket på oljepåfyllingen fro å kjenne om det kommer trykk opp av påfyllingslokket. Det gjorde det på min motor. Konklusjonen da er at det er gjennomslag i minst en sylinder. Skal prøve dette, takk for tipset Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.