Jump to content

Dra vannski med 15 hk?

1234512345

Recommended Posts

Har i ferien dratt både tube og vannski med vår Bestmarin Rib med 15 hk Suzuki (4t) Det går fint med tuben, vannskia er litt tyngre å få i plan men med unger på opp til 50 kg som aldri hadde stått før så gikk det allikevel fint! 9" stigning på propell, det gir toppfart på 17,5 knop.

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Har stått mye på vannski i ungdommen men da med gummibåt og 20 hk. Går ganske fint med voksne folk både i båt og på ski. Det tyngste er å komme opp og triksene til Mouche hjelper godt. Har hatt MANGE vannskiturer der jeg ikke har blitt våt lengre opp enn til litt opp på leggene :-)

Ulempen med såpass lett båt er når du drar langt ut til siden så slipper båten vannet og vannskiløperen blir plutselig våt...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Jeg tror du vil slite om de som skal stå er mye mer enn 50kg. Jeg hadde selv en plan om dette med min siddis trippel 3 jolle på 65kg med en gammel 15hk på hekken. Det ble desverre bare ploging... Vi prøvde fra sjøen, fra akterdekket på båten og fra ett berg . Enten så er 15 hesteren slapp ( noe den sikkert er) men jeg satser på å få tak i en 20-25hk å satser på at det går da. Tube er nok mye lettere å trekke.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...