1234512345 Startet 28.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 28.Juli.2013 Går det ann og dra vannski og tube etter en smart rib 350 med 15 hk? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 28.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2013 har sett folk dra vannski med GH10 med oppjustert 9,9 - de kom opp men bare såvidt med ungdom både i båten og på slep. Tube krever mindre motor Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Christensen Svart 28.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2013 Har i ferien dratt både tube og vannski med vår Bestmarin Rib med 15 hk Suzuki (4t) Det går fint med tuben, vannskia er litt tyngre å få i plan men med unger på opp til 50 kg som aldri hadde stått før så gikk det allikevel fint! 9" stigning på propell, det gir toppfart på 17,5 knop. Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Mouche Svart 28.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2013 Med vannski kan man starte fra ripa til en annen båt, en bryggekant osv så man kan få opp ganske godt voksne personer med litt kreativ tenkning. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
SveinHa Svart 28.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2013 Har stått mye på vannski i ungdommen men da med gummibåt og 20 hk. Går ganske fint med voksne folk både i båt og på ski. Det tyngste er å komme opp og triksene til Mouche hjelper godt. Har hatt MANGE vannskiturer der jeg ikke har blitt våt lengre opp enn til litt opp på leggene :-) Ulempen med såpass lett båt er når du drar langt ut til siden så slipper båten vannet og vannskiløperen blir plutselig våt... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Sleipner93 Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 Jeg tror du vil slite om de som skal stå er mye mer enn 50kg. Jeg hadde selv en plan om dette med min siddis trippel 3 jolle på 65kg med en gammel 15hk på hekken. Det ble desverre bare ploging... Vi prøvde fra sjøen, fra akterdekket på båten og fra ett berg . Enten så er 15 hesteren slapp ( noe den sikkert er) men jeg satser på å få tak i en 20-25hk å satser på at det går da. Tube er nok mye lettere å trekke. Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 Stod mye på vannski da jeg var guttunge med en 10 fots with (ikke dromedille) med dekk og vindskjerm, og 18 hk mercury. Dro opp fattern uten nevneverdig problem. Han veide vel rundt 80 kg den gangen. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
1234512345 Svart 30.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2013 Fant ut at man kan trimme opp motoren til 20 med og bytte forgasseren? Så da regner jeg med at det vil bli en del lettere? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.