Jump to content

Polar 22 fra 2004 med VP md2030, lyd fra propellanlegg

apagan

Recommended Posts

Jeg har nettopp køpt en Polar 22 fra 2004 med Volvo Penta md2030. Motoren er godt lydisolert og går veldig stille og behagelig, men jeg synes det er i overkant mye støy fra propellanlegget. Jeg har null erfaring med snekke fra tidligere, og lurer derfor på om det skal være slik. Det høres ikke nødvendigvis ut som det er noe galt, men jeg synes lyden er plagsom, og den overdøver motorstøyen, siden den er langt mer høyfrekvent. Det er vanskelig å forklare hvordan det høres ut, men det er en slags middels høyfrekvent hvining. Det nærmeste jeg kommer som likner, er den lyden av en gammel Toyota i revers, om noen skjønner hva jeg mener. :-)

Det høres ut som syngende propell som Kweelhouse sier. Jeg har det selv fra 6 til 7 knop. Det kommer av at propell bladet ikke er skarpt nok i kanten. Det var svaret jeg fikk fra Sleipner på en messe. En tidligere propell jeg hadde fikk syngingen fra 4 til 5 knop og kan høres ut som et lager er gåent, men er bare svingninger som settes igang. Legger en praimer og bunnstoff på propell bladet vil syngingen komme mye tidligere enn før. Har prøvd

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...