Jump to content

VP MB2030, drypp fra eksp.tank. Reparere? VP forhandler i Bergen?


Kapteinkroken

Recommended Posts

Jeg skulle til å starte opp min Seilbåt i dag for å bytte diverse filtere og impeller før langtur, båten har ikke vært brukt siden i fjord da jeg har hatt så mye annet å styre med. Da jeg varmet opp motoren og gikk ned for å se etter, så jeg at den lakk vann. Etter hva jeg har greid å bedømme så er det ekspansjonstanken som lekker foreløbig er det kun noen jevne "drypp" ved tomgang men jeg ser og at tanken til frysevesken er skål tom.

 

1) noen som har noen anbefalinger på hva som kan gjøres

 

2) er dette noe man kan skru selv, eller må man ha inn en mekaniker

 

3) befinner meg for øyeblikket i bergensområdet, så om det er noen der vet om forhandlere som eventuelt selger delen, eller om det eventuelt skal være en pakning til boksen?

 

4) Bør jeg gjøre noe øvrig med motoren?

 

Setter stor pris på alle tilbakemeldinger da avreise er om 8 dager.

Link to post
Share on other sites

Nei, er ikke det boksen til frostveska og den ved siden av som er svart er saltvannsfilteret om jeg ikke tar helt feil disse henger over motoren. jeg greide ikke å få lastet opp bilde, men om man følger denne linken https://baatplassen.no/i/topic/101158-sjoevann-inn-paa-ferskvann-kjoelevannsiden-volvo-penta-md2030/ så er det del nr 1 som lekker i bunnen, jeg kan dobbeltsjekke at det ikke er slangen / røret ned nr 9 som er problemet, men såvidt jeg greide å se i dag så lekker det direkte ifra denne boksen. Men all kjøling som drypper ut er brunaktig akkurat slik som boksen til frostvæsken ser ut i bunnen.

Redigert av Kapteinkroken (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...