GunR Startet 30.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 30.Juli.2013 Hvis jeg blir overrasket av regn når jeg er ute, dugger rutene veldig lett. Dette skjer når kalesjen blir satt opp, grunnet nevnte væromslag. Siden det da allerede er kommet noe vann/fuktighet inn i båten, er dette vanskelig å bli kvitt, så lenge det fortsetter å regne, og kalesjen blir værende på. Kan jo tørke rutene, men det dugger jo til lite fort! Siden dette ikke er noe nytt og unikt problem, må det finnes noen løsninger der ute blandt baaplassens brukere?? Har 12volts varmevifte, den er en vits. 90% støy, 6%vifte og 4% varme... Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 30.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2013 Smør inn vinduene med ren zalo. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
index Svart 31.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2013 Jeg pleier å sette et par telys under hvert vindu, det lager såpass åpning i duggen at jeg ser hvor jeg skal. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Marida Svart 31.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2013 Biltema har en billig vifte med sugekopp til å sette på sidevindu, ledning plugges i 12V uttaket, bråker noe j.....g, men holder duggen unna, Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 31.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2013 Ville investert i en varmer. Har friskluftdyser under frontrutene på min Yamarin - de klarer faktisk å holde doggen ganske bra unna på frontvinduene under kjøring. Men doggen kommer tilbake på sakte fart eller når båten ligger i ro Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Guest Avmønstret# Svart 31.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2013 zalo. Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 31.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2013 Zalo er billigst, og enklest å prøve. Blir ikke film på ruta da, som gjør det ekkelt å se gjennom i solskinn? Noen som har investert i en varmer i en liten daycruiser? Er vel relativt kostbart? Telys ideen er god, men blir de stående hvis man treffer bølger fra andre fartøy? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 31.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2013 Telys ideen er god, men blir de stående hvis man treffer bølger fra andre fartøy? Mine står på slingreduk, i lave tunge glassholdere. har fungert fint for meg, bortsett fra i mye vind da de lett blåser ut. Men jeg har snekke da, så det blir mye rulling og lite hopping kan du si. Det er imidlertid verdt et forsøk, jeg har brukt telys i alle år uten andre problemer enn de blåser ut iblant.. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
3rik Svart 31.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2013 Vil ikke Rain reppelent hindre dugg også? Har ikke prøvd det selv... http://www.youtube.com/watch?v=ibW5JEEjwuI Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 31.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2013 RainX hjelper ikke noe særlig nei.. Zalo hjelper. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
3rik Svart 31.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2013 Dette da? Dugg er vått, og produktet heter neverwet:) www.youtube.com/watch?v=DZrjXSsfxMQ Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 31.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2013 Fest telysholdere med borrelåstape under vindu så sitter de fast;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Helge Svart 31.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2013 ...... Noen som har investert i en varmer i en liten daycruiser? Er vel relativt kostbart? Ja... i min Skibsplast 655 Selevted har jeg en Wallas 1800 Sail med tre dyser (justerbare og lukkbare). En dyse i cabin og to i cockpit (en oppå dashbord foran førerplass som greit tar unna duggen og en ved gulv), Om jeg lukker dysen ved gulvet i cockpit får jeg godt med varm luft til å avdugge cockpitglasset. Slike varmere er litt kostbare ja, men ofte er vel halve kostnaden montasje - så om en kan montere selv er det jo ikke all verden av penger synes jeg. Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
GunR Svart 31.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2013 Går for det enkle og rimelige først.. Blir man ikke fornøyd, så får man eskalere.. Frister med varmer, men hovedmålet er duggfrie vinduer i mitt bruksmønster. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 1.August.2013 Link til dette innlegget Svart 1.August.2013 Dette da? Dugg er vått, og produktet heter neverwet:) www.youtube.com/watch?v=DZrjXSsfxMQ hvor får man tak i dette stoffet da? det så ihvertfal effektivt ut Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
3rik Svart 1.August.2013 Link til dette innlegget Svart 1.August.2013 Selges dessverre ikke i Norge. Må kjøpe i USA og sende med feks jetcarrier. Har tenkt selv å bestille noen flasker, må jo være bra på kalesjen også! Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 2.August.2013 Link til dette innlegget Svart 2.August.2013 Her er en som ikke har noe til overs for produktet. Mener det har kort levetid og at det skal lite til før ønsket virkning ødelegges. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.