Bjørn Løvjomås Startet 1.August.2013 Del på Facebook Startet 1.August.2013 Hei. Jeg plundrer litt med start på en motor her. Motor er som nevnt i overskriften. Den klikker tydelig på innslaget. Feilen blir tydeligere ved lav spenning på batteri. Ca 12.3 volt. Men opptrer og ved 12.8 volt. Dette sier meg at det er mest sansynlig at det er kontaktene inni inslaget som er brente. Hva sier Bp ekspertene om teorien min? Jeg ser at dette innslaget kan deles. Er det noen som vet hvordan bendiksarmen er festet i innslaget? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 1.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2013 Slik ser startmotor ut Dette er skruene for å dele innslaget Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Pobeda Svart 1.August.2013 Del på Facebook Svart 1.August.2013 Hei for å eliminere spenningsfall(dårlig kontakt) bør du måle med et voltmeter evt. prøvelampe mellom gods på starter og først 30 kontakt (tykk rød ledning fra batteri) deretter mellom gods på starter og 50 kontakt (innslaget gul med rød strek på?) Gjør disse målingene mens du holder nøkkel i startposisjon. Hvis du har ca 12volt på begge disse målingene er det noe feil med starter. For å finne ut om det er innslaget måler du kontakten til "lissa" som går mellom innslag og startmotor når du kinner hvis du får spenning her også er innslaget ok men børster anker e.l def. Kjapp måling men så er du ihvertfall sikker.Lykke til mvh.Tommy Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 1.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2013 Kjempebra Tommy. Måling utført som du foreslo. Det viser seg at når innslaget klikker er det bare 0.7 volt som kommer videre fra innslaget. Dermed er feilen lokalisert. Tusen takk. Vet du noe mer om innfesting på innslaget. Hvis jeg løsner de tre skruene i bakkant. Hvordan løsner innslaget fra bendiksdrevet? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Pobeda Svart 1.August.2013 Del på Facebook Svart 1.August.2013 Litt usikker på denne, men pleier å kunne løsne de tre torx skruene og dra ut innslaget det pleier være tredd over armen som kommer fra drevet, med et avlangt hull. Det pleier å kunne tres av uten å demonter starter, men har ikke demontert denne typen selv.Det så jo ikke så helt ille ut å få ut hele starteren heller. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 1.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2013 Flotte greier. Håper det stemmer...med avlangt hull. De måtte desverre gå inn til brygga. Så videre skruing får bli en annen dag.. tusen takk for hjelp. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.