MCaddict Startet 1.August.2013 Del på Facebook Startet 1.August.2013 Har en Yamaha 115hk V4 motor 2004mod som ikke går som den skal på tomgang. Her er en video som viser hvordan den går. Jeg har hatt opp begge forgasserne og renset de. Hatt opp bensinfilter å renset det. Åpnet bensinpumpe å sjekket membran. Tappet 2t olje på motoren og hatt på ny. Byttet plugger. Har sjekket bensintanken for vann og fyllt ny bensin på. Hadde også en ny hjerne til motoren liggende som jeg testet for å se om det skjedde noe forskjell. Den går greit i starte, men må chocke mye og ha bra med pådrag for å få startet den. Når jeg holder den over 1500rpm går den greit, men under begynner den å skyte mye. Noe som syns av røykskyene som kommer på videoen. Bra kraft og fullt turtall på mye pådrag. Noen som har noe tips å komme med? Sitér dette innlegget Link to post
gbraen Svart 1.August.2013 Del på Facebook Svart 1.August.2013 Hadde samme problemet, hadde demontert forgasserne 3 ganger før feilen ble lokalisert i delvis tett tomgangsdyse til ene sylinderen. Skal veldig lite til før den blir sånn. Sitér dette innlegget Link to post
FlyingDutchman Svart 1.August.2013 Del på Facebook Svart 1.August.2013 Hei. Min Evinrude 90hk -90 mod var også slik. Leverte den hos Ravn's Garage hvor de fant ut at flottør-husene var skjeve. Så de varmet og formet så godt de kunne og planslipte resten, i tillegg til å justere opp forgasserene. Min ble bra etter det. Mvh Ørjan. Sitér dette innlegget Link to post
MCaddict Svart 6.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2013 Hei igjen. Da har jeg hatt av forgasserne igjen. Og denne gangen gått meget grundig tilhverks. Nå er begge forgasserne plettfrie. Men motoren går fortsatt akkurat likt. Hva er mulig å gjøre tenningsmessig? Kan man sjekke tidspunkt TDS, er det noe justeringsmuligheter? Sitér dette innlegget Link to post
MCaddict Svart 5.September.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.September.2013 Hei, Da kan jeg informere om at jeg fikk liv i motoren til slutt. Det viste seg å være en av tomgangsdysene som var justert for trang. Slikt at den ikke slapp inn nok suppe. Den hadde også blitt full av skitt. Åpnet alt og gjorde reint. Så justerte jeg gasserne på nytt og vips så gikk den som en klokke. Og jeg var meget lettet!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.