Jump to content

Bestille Tru Design skroggjennomføringer

tobixen

Recommended Posts

Skroggjennomføringer har vært diskutert side opp og side ned her på baatplassen, og min konklusjon etter å ha trålet igjennom diskusjonene er at plastgjennomføringer av et annerkjent merke (f.eks. "Tru Design" eller "Marelon") antageligvis er å anbefale på plastbåter (enkelte sverger til metall, enkelte av disse er bekymret for at skroggjennomføringen vil briste dersom man treffer en hindring i stor fart - jeg har min egen anektdote da hentetur av min første båt ble utsatt fordi selger hadde "kommet borti" en plastgjennomføring slik at den måtte byttes - men det var antageligvis ikke noe anerkjent merke. But I digress. Denne tråden er ikke tråden for å diskutere valg av skroggjennomføring).

Jeg byttet én skroggjennomføring til Tru Design i vår, og planlegger å ta de øvrige skroggjennomføringene nå til høst/vinter/vår og holde meg til samme merke.

Det ble løftet frem i enkelte tråder at man kan spare stort på å bestille fra utland i stedet for å kjøpe i Norge. Er det noen som har gjort research og vet hvorfra det lønner seg å bestille?

Fraktkostnadene kan fort bli signifikante - dersom jeg bestiller, er det da andre som vil slenge seg med på en samlebestilling? (Jeg bor på Grorud og har båten i Kambo, fwiw).

(ikke så veldig lenge til det er høst igjen. I år er det ikke helt usannsynlig at båten kommer tidlig opp på land da fruen har termin i slutten av september)

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Jeg tenkte i utgangspunktet at det ikke var noe vits i å bestille på nett, men etter å ha kjøpt skroggjennomføring på Seatronics har jeg skiftet mening. Kjøp over disk på Seatronic ga rett og slett ingen fordeler sammenlignet med bestilling på nett.

* Åpningstidene passer meg dårlig.

* Butikken ligger slik til at man er avhengig av bil for å få handlet der.

* Jeg tok med meg gamle gjennomføringer for å være sikker på at jeg fikk rett dimensjon - men han som tok i mot meg greide å rote det fullstendig til og ga meg helt gal dimensjon. Slangestussen var alt for stor.

* Pga åpningstidene og logistikken var jeg bare nødt til å kjøre på med den gjennomføringen jeg hadde fått, og håpe på at det bare var å skifte slangestuss - men akk, nei. Den løsningen jeg til slutt ble presentert var samme slangestuss, et lite stykke avkapp av rør av større dimensjon, en rørovergang og fire slangeklemmer. Sluttløsningen ble ikke pen, og kostet mye - det var ikke snakk om at butikken giddet ta noe ansvar for at de hadde levert feil dimensjon i utgangspunktet.

Så når båten skal opp nå går jeg over og måler alt selv, bestiller og får rette dimensjoner rett i postkassa.

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...