Ray.j Startet 3.August.2013 Del på Facebook Startet 3.August.2013 Hei. Jeg har en Johnson 90hk V4 1983mod. Probleme er att den stopper når den går på tomgang. Når jeg kjører på full gass så dabber den av og så kommer den tilbake og så dabber den av igjen og så kommer den tilbake. Det jeg har sett over er. Byttet alle bensin slanger, byttet plugger + kablene. Har sjekket kompen og den var 8,5bar. Har sjekket gnisten på alle pluggene. Har gjort rein forgasserene. Har byttet bensin på tanken. Den er veldig tungstarte og. Hva kan probleme hvere her? Håper på att noen har gode tips til meg eller vet hva dette probleme er. Mvh Raymond Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 3.August.2013 Del på Facebook Svart 3.August.2013 Høres jo veldig ut som min før i år. Er jo ofte forgasserne som er synderen, renset du alle innvendige ganger godt med rens og trykkluft eller staket opp med ei fjær el. Ellers er også lekkasjer før bensinpumpa så den trekker falsk luft noe å sjekke. Da er det enkelt å koble inn en gjennomsiktig slange inn til bensinpumpa istedenfor den originale og se etter bobler. Etter å ha renset forgassere, byttet alle pakninger vha forgasser kit jeg kjøpte fra boats.net så forsvant problemet med at den mistet turtall. Men så drev den og stoppet hele tida på tomgang. Ga opp selv og fikk en mekaniker til å se på det. Han fant ut at tomgangsdysene var helt feil stilt inn samt en lekasje mellom forgasser og manifoil. Var en av mine pakninger som ikke var helt på plass. Han stilte også inn flottørene i forgasserne, og da ble fuskingen betraktelig bedre.... Bensinpumpa er visst skjelden synderen... Sent from my GT-I9295 using Tapatalk 4 Beta Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Ray.j Svart 4.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2013 Takk for godt råd. Hva motor er det du har? Kan jeg få spørre hva du måtte betale for jobben? Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 7.August.2013 Del på Facebook Svart 7.August.2013 Evinrude v4 115 hk 96 mod. Betalte rundt 8000 mener jeg. Inkl noen pakninger og nye plugger... men ny motor er jo og dyrt. Får håpe det ikke blir mer i år nå. Ikke mange delene igjen som ikke er byttet de to siste år da :/ Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Ray.j Svart 14.September.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2013 byttet coiler og powerpack. Gikk som bare det Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 7.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2013 Det er bra. Vet du hvilken av de som var synderen? Sent from my GT-I9295 using Tapatalk now Free Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Arildo85 Svart 7.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2013 Har du sjekket om gnisten er bra ?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.