Jump to content

Johnson 90hk V4 1983 mod. stopper når den går på tomgang.

Ray.j

Recommended Posts

Hei. Jeg har en Johnson 90hk V4 1983mod. Probleme er att den stopper når den går på tomgang. Når jeg kjører på full gass så dabber den av og så kommer den tilbake og så dabber den av igjen og så kommer den tilbake. Det jeg har sett over er. Byttet alle bensin slanger, byttet plugger + kablene. Har sjekket kompen og den var 8,5bar. Har sjekket gnisten på alle pluggene. Har gjort rein forgasserene. Har byttet bensin på tanken. Den er veldig tungstarte og. Hva kan probleme hvere her? Håper på att noen har gode tips til meg eller vet hva dette probleme er. Mvh Raymond

Høres jo veldig ut som min før i år. Er jo ofte forgasserne som er synderen, renset du alle innvendige ganger godt med rens og trykkluft eller staket opp med ei fjær el.

Ellers er også lekkasjer før bensinpumpa så den trekker falsk luft noe å sjekke. Da er det enkelt å koble inn en gjennomsiktig slange inn til bensinpumpa istedenfor den originale og se etter bobler.

Etter å ha renset forgassere, byttet alle pakninger vha forgasser kit jeg kjøpte fra boats.net så forsvant problemet med at den mistet turtall.

Men så drev den og stoppet hele tida på tomgang. Ga opp selv og fikk en mekaniker til å se på det. Han fant ut at tomgangsdysene var helt feil stilt inn samt en lekasje mellom forgasser og manifoil. Var en av mine pakninger som ikke var helt på plass. Han stilte også inn flottørene i forgasserne, og da ble fuskingen betraktelig bedre....

Bensinpumpa er visst skjelden synderen...

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk 4 Beta

Baltic-pappa

• 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...