Jump to content

Noen som har Huwa 26 her inne?

stein erik olsen

Recommended Posts

• 3 måneder senere...

Hadde tidligere Huwa 26 :

bilde

Denne hadde 90 hk Ford saab motor, maksfarten på denne var ca 12 knop, forøvrig meget stabil og god båt, kan være litt opp og ned på kvaliteten da disse er halvfabrikat. Men selv så liker jeg disse båtene meget godt.

Også lager de så fin hekk sjø da :yesnod:

bilde

Redigert av celzeron (see edit history)

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Veldig mange av disse båtene er også hjemmestøpt. Min far støpte en slik by him self i 1978.

Enig med celzeron, sjekk byggekvaliteten. Som Foss`rn skriver ble en del ombygget til å gå med hekkagregat.

Da ble som regel kjølen kappet (i allefall store deler av den) for å endre på "kjøreegenskapene"

Forøvrig en båt med god plass, spesielt uteplass.

• 5 måneder senere...

Denne båten kom som både fabrikkbygd, halvfabrikat og som hjemmestøp. Fabrikanten lånte ut formene mot at de fikk et eksemplar i retur. Dvs de som lånte formen støpte 2 stk, en til seg selv og en til fabrikanten.

Fabrikanten støpte ofte inn mer langsgående stivere i skroget, og tykkere. Mye løent ute å går her av hjemmesnekret.

Min bror har en fabrikkbygget til salgs med 150hk Perkins og den gjør 20kn.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...