stein erik olsen Startet 4.August.2013 Del på Facebook Startet 4.August.2013 Hei.jeg ska mulig kjøpe en Huwa 26,men vil gjerne ha litt info om disse før evt kjøp. Noen som har slik båt som kan si hvordan disse er.Denne båten ska ha en Bedford motor på ca 140hk.lurer på ka man fåri fart med denne motorn og forbruk av diesel.... Sitér dette innlegget Link to post
Foss'rn Svart 10.November.2013 Del på Facebook Svart 10.November.2013 Hei. Kjøpte selv en Huwa26 tidligere i år. Denne gjennomgår for tiden omfattende oppgradering. Min Huwa har en 2,5 liter mercruiser med hekkagregat. Sitér dette innlegget Link to post
Ternen32 Svart 10.November.2013 Del på Facebook Svart 10.November.2013 (redigert) Hadde tidligere Huwa 26 : Denne hadde 90 hk Ford saab motor, maksfarten på denne var ca 12 knop, forøvrig meget stabil og god båt, kan være litt opp og ned på kvaliteten da disse er halvfabrikat. Men selv så liker jeg disse båtene meget godt. Også lager de så fin hekk sjø da Redigert 10.November.2013 av celzeron (see edit history) Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
SoBo Svart 11.November.2013 Del på Facebook Svart 11.November.2013 Veldig mange av disse båtene er også hjemmestøpt. Min far støpte en slik by him self i 1978. Enig med celzeron, sjekk byggekvaliteten. Som Foss`rn skriver ble en del ombygget til å gå med hekkagregat. Da ble som regel kjølen kappet (i allefall store deler av den) for å endre på "kjøreegenskapene" Forøvrig en båt med god plass, spesielt uteplass. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Mulligan Svart 11.November.2013 Del på Facebook Svart 11.November.2013 Skroget ble bygget i to utgaver. En med kjøl, og en uten. Sitér dette innlegget Link to post
Roald Sagmyr Svart 22.April.2014 Del på Facebook Svart 22.April.2014 her er huwaen min i full lakkering en fryktelig original farge på overbygg Sitér dette innlegget Link to post
Julie III Svart 22.April.2014 Del på Facebook Svart 22.April.2014 Denne båten kom som både fabrikkbygd, halvfabrikat og som hjemmestøp. Fabrikanten lånte ut formene mot at de fikk et eksemplar i retur. Dvs de som lånte formen støpte 2 stk, en til seg selv og en til fabrikanten. Fabrikanten støpte ofte inn mer langsgående stivere i skroget, og tykkere. Mye løent ute å går her av hjemmesnekret. Min bror har en fabrikkbygget til salgs med 150hk Perkins og den gjør 20kn. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.