jakobhopperstad Startet 8.August.2013 Del på Facebook Startet 8.August.2013 Hei. er på jakt etter ein branket som tåler 100hk + påhengser pga av finne ikkje b20 marinert motor til min selco 18 til vetig pris! Veit nåken kor eg kan få kjøpt nåke slikt? Takker for svar! mvh jakob Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 8.August.2013 Del på Facebook Svart 8.August.2013 marinert er noe som har med kjøtt og gjøre. marinisert kanskje? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
jakobhopperstad Svart 8.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2013 haha sant det=) marinisert;) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Honduras Svart 9.August.2013 Del på Facebook Svart 9.August.2013 (redigert) Ravns Garage selger braketter fra Bob's Performance. Da har du ihvertfall EN. Trodde ikke det skulle være så vanskelig å finne en B20, men det tynnes kanskje i rekkene. Har du sjekket Blocket? Kjøper du i Sverige, få dem eventuelt til å sende med Bussfrakt til EU-terminalen i Strømstad, og så henter du den der selv. Rimelig og enkelt. Er en litt lang Harry-tur bare for å kjøpe motor, men hvis du er bortover på solsiden en gang i mellom kan det jo være et alternativ. Redigert 9.August.2013 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 9.August.2013 Del på Facebook Svart 9.August.2013 vet ikke hva du anser for vettug pris, men brakett + en bra 100hk påhenger + jobb med å støpe igjen hekken koster vel også noen kroner. Kikka innom finn, ikke mange B20 å se nei, men en 4.3l V6 - det hadde vært morsomt i den båten. Evt den AQ151 som ligger der Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 9.August.2013 Del på Facebook Svart 9.August.2013 Er en litt lang Harry-tur bare for å kjøpe motor, men hvis du er bortover på solsiden en gang i mellom kan det jo være et alternativ. Å kjøpe motor i Sveirge er vel ikke noe rimelig alternativ, siden det betinger at man må betale HK avgift som for en ny motor? Da ville jeg heller ha funnet en noe dyrere variant i Norge og sluppet avgiften... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
jakobhopperstad Svart 9.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2013 takker for svar=) skal prøve og få taki en b20 motor, men viss det går med en annen motor type som passer til mitt hekkagregat(volvo penta). så gjør eg det! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 9.August.2013 Del på Facebook Svart 9.August.2013 hva er nr på drevet? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
Mfall Svart 9.August.2013 Del på Facebook Svart 9.August.2013 (redigert) Kjøpte Draco 1700 uten motor for et par uker siden, fikk tak på en billig omc seadrive v6 175hk.. det er jo værdt en tanke.. stive av hekken, så skal den kunne boltes rett på :) Sparte iallefall meg for brakett utgift :D Det en Vp motor noen tråder opp her på siden ;) Redigert 9.August.2013 av Mfall (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Vegardos Svart 9.August.2013 Del på Facebook Svart 9.August.2013 Å kjøpe motor i Sveirge er vel ikke noe rimelig alternativ, siden det betinger at man må betale HK avgift som for en ny motor? Da ville jeg heller ha funnet en noe dyrere variant i Norge og sluppet avgiften... Du slipper da ikke avgiften om du kjøper den i Norge.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 10.August.2013 Del på Facebook Svart 10.August.2013 noen slipper avgiften har jeg hørt Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Hokky Svart 10.August.2013 Del på Facebook Svart 10.August.2013 B20 koster ikke så mye, men den mariniserte varianten til Volvo Penta som heter AQ 130 koster en hel del mer. Jeg solgte en defekt aq130 som trengte rep av blokk for 3000kr, mens en kamerat av meg tidligere har gitt vekk 2 b20'er som var i ok stand. Hva som er galt med motoren som står i båten? Det er sikkert mye deler som kan brukes fra den selv om den er defekt. Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 10.August.2013 Del på Facebook Svart 10.August.2013 Å kjøpe motor i Sveirge er vel ikke noe rimelig alternativ, siden det betinger at man må betale HK avgift som for en ny motor? Da ville jeg heller ha funnet en noe dyrere variant i Norge og sluppet avgiften... Volvo B20 er en bilmotor og for å imortere den til Norge må du betale Mva på kjøpesummen. Kjøper du en marinemotor som f.eks. AQ130 må du i tillegg betale HK-avgift. Å bygge om en B20 til AQ130 består i å flytte over mariniseringsutstyret som du allerede har. En AQ151 eller AQ171 kan også brukes men det er forskjell på mariniseringen og du får en mere kurrant og moderne motor. Hvis båten klarer den ekstra vekten er en 4,3 V6 også et rimelig alternativ. Har blitt produsert av OMC, Volvo Penta og Mercruiser fra 175-225 hk. (VP med 205hk er propellakseleffekt mens Merc 225hk er veivakseleffekt og er samme motor). Det høres kanskje mye ut på denne båten men kan bli en super oppgradering. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
jakobhopperstad Svart 10.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2013 nummert som står på hekkagregatet er: pznr 2764692d Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hokky Svart 10.August.2013 Del på Facebook Svart 10.August.2013 Alle b20 motorer er vel veteran nå? Så da er det vel mindre å betale ved import? Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 10.August.2013 Del på Facebook Svart 10.August.2013 båtmotor er båtmotor, med sine avgifter uansett :( Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 10.August.2013 Del på Facebook Svart 10.August.2013 båtmotor er båtmotor, med sine avgifter uansett :( Dette er det skrevet om mange ganger her på forumet men jeg gjentar: Å marinisere en bilmotor til eget bruk er tillatt uten å utløse avgift for motoreffekt. Import av marinemotor eller mer presist motorblokken til slik utløser avgiftsplikt men kjøper du en bilmotor i utlandet skal du kun betale MVA. Kjøper du den fra et momsregistrert firma i Sverige får du i tillegg refundert den svenske momsen. Det er mange flere enn meg som har gjort dette. Et viktig poeng for trådstarter er at B20 i utgangspunktet er laget for blyholdig bensin så hvis du skal kjøpe en slik må du sjekke at den er bygd om for å tåle blyfri. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 10.August.2013 Del på Facebook Svart 10.August.2013 bra du korrigerer - jeg tenkte jo på marinemotor... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
DieselDahl Svart 10.August.2013 Del på Facebook Svart 10.August.2013 Allt iorden vettu. Det som er dumt med slike nettfora er når missforståelser og feil blir stående for ettertiden. Mange som tror på allt de ser skrevet og på det meste av det de ser med egne øyne..... ikkje braaaa...... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jon-Kåre Svart 11.August.2013 Del på Facebook Svart 11.August.2013 En annen ting er at ved å være i Svergie over 24 timer TROR JEG det er så kan du ta med varer for 5000,- mva fritt Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 11.August.2013 Del på Facebook Svart 11.August.2013 6000,- er det vel, og 3000,- under 24 timer..? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
Jon-Kåre Svart 11.August.2013 Del på Facebook Svart 11.August.2013 Tror du har rett Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.