Jump to content

TAMD 41 med HS63 gir bruker gearolje


sigdy

Recommended Posts

Båten er en Saga 29 2004 modell. Jeg sjekket gearoljenivået 1 mai. ihht loggen. Da var alt OK. Sist søndag sjekket jeg båten etter at den hadde ligget i ro tre uker. Da jeg peilte gearboksen nå, etter 45 timers kjøring, manglet det en liter for å få oljen opp til riktig nivå. Er dette normalt, eller er det en indikasjon på at noe er galt, lekkasje el.lignende?.

Link to post
Share on other sites

Hvordan peiler du?

 

Dersom denne kassa er lik HS80 skal motoren være i gang før måling slik at oljekjøleren fylles med olje. Om dette ikke gjøres vil nivået i kassa se ut til å være for høyt.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Viktig å finne ut om det skal peiles med motor i gang.

 

Jeg har opplevd det samme på to gir. Da lakk det olje fra giroljekjøleren og til saltvann når det var oljetrykk. Så at det kom olje på vannet, samt at det dryppet litt inne.

 

Kan være flere kilder om det drypper inne , legg en oljematte under giret så ser du om det kommer noen dråper

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...