sigdy Startet 13.August.2013 Del på Facebook Startet 13.August.2013 Båten er en Saga 29 2004 modell. Jeg sjekket gearoljenivået 1 mai. ihht loggen. Da var alt OK. Sist søndag sjekket jeg båten etter at den hadde ligget i ro tre uker. Da jeg peilte gearboksen nå, etter 45 timers kjøring, manglet det en liter for å få oljen opp til riktig nivå. Er dette normalt, eller er det en indikasjon på at noe er galt, lekkasje el.lignende?. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.August.2013 Del på Facebook Svart 13.August.2013 Høres ut som en lekkasje. Ser du ikke oljesøl noe sted rundt gearboksen? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
sap_2000 Svart 13.August.2013 Del på Facebook Svart 13.August.2013 Om det ikke lekker ut er vel det andre alternativet at det forsvinner i gearoljekjøleren. Normalt går det andre veien med saltvann i gearet med mindre kjøleren sitter på sugesiden av impelleren. Uansett bør det utredes. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Brigg Svart 13.August.2013 Del på Facebook Svart 13.August.2013 Hvordan peiler du? Dersom denne kassa er lik HS80 skal motoren være i gang før måling slik at oljekjøleren fylles med olje. Om dette ikke gjøres vil nivået i kassa se ut til å være for høyt. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
nordan family 27 Svart 13.August.2013 Del på Facebook Svart 13.August.2013 Viktig å finne ut om det skal peiles med motor i gang. Jeg har opplevd det samme på to gir. Da lakk det olje fra giroljekjøleren og til saltvann når det var oljetrykk. Så at det kom olje på vannet, samt at det dryppet litt inne. Kan være flere kilder om det drypper inne , legg en oljematte under giret så ser du om det kommer noen dråper Sitér dette innlegget Link to post
sigdy Svart 13.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2013 har sjekket med VP verksted. De sier at motoren ikke skal være igang før oljepeiling. Jeg skal sjekke for lekkasjer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.