Jump to content

Klubb Jeppesen C-Map oppdatering lønner seg ikke!


onkelmusa

Recommended Posts

Jeg har prøvd oppdatering av C-Map wide via den nye Klubb Jeppesen.

For det første er ikke informasjonen her riktig.

http://ww1.jeppesen.com/main/corporate/marine/lightmarine/no/club-jeppesen/

Medlemskapet er nå billigere, men oppdateringen foregår ikke til den pris og på den måten som er angitt. Det er ikke lenger noen inkludert oppgradering og du må sendte kartbrikken til Italia.

Kundeservicen i Italia er upåklagelig og du får svar med det samme, men jeg prøvde det og tapte penger i forhold til å oppgradere hos f.eks. Seatronic:

 

Frakt til Italia 200

Kostnad oppgrad. 887 (Omregnet fra Euro)

Moms og toll 614

------------------------------------

Sum 1701

 

Seatronic tar 1400 for oppdatering (2150-750 i innbytte for den gamle).

Jeg har tatt dette opp med Jeppesen kundeservice uten å få svar, har også gjort dem oppmerksom at jeg kommer til å poste det på forumet vårt.

 

Så styr klar av Klubb Jeppesen, det lønner seg ikke pga frakten.

 

 

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Hei.

Så din gamle tråd og henger meg på her. Club Jeppesen er altfor dyr og de henger heller ikke med teknologisk.

 

Etter å ha kjøpt to Garmin plottere med Bluechart kartbrikke er jeg mye mer fornøyd med den oppdateringen jeg får der. Det er jo nesten like enkelt som hos TomTom, Går inn på Garmin sin supportside, ser om det er en oppdatering tilgjengelig, plugger kun inn kartbrikken og så har jeg nye friske kart. Også til en helt annen pris.

 

Har kjørt nå en sesong med Bluechart på fly og C-map nede og har kun positive ord å si om Garmin kart.

Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig..

Link to post
Share on other sites

Samme med Navionics-brikker. Kjøpte en ny Simrad NSS-plotter i sommer og gikk for Navionics-brikke til denne. Her fulgte det med 1 års gratis oppgradering som man utfører selv ved hjelp av en "minnepenn" som følger med. Dette fungerer raskt og feilfritt og jeg har vel oppgradert og fått nye kartversjoner 3-4 ganger allerede.

Kommer Navionics med tilbud om en vettug årspris på selvbetjent oppgradering etter det gratis førsteåret, er dette en glimrende måte å vedlikeholde egne kartbrikker.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...