snurresprett Startet 14.August.2013 Link til dette innlegget Startet 14.August.2013 en av prosjektene i vinter lurer jeg på om ikke blir og bytte ut teppene i min Bayliner 2355 med noe falsk teak. Tror det er noe som heter flexiteak? Jeg er egentlig veldig glad i teppene da det blir lunt og greit på gulvet. Teppene kan enkelt tas vekk! Men det som irritere meg litt er at de blir de fort møkkete! og da må de i vasken eller støvsuges. teaken kan bare skylles(selvlensende dekk) eller kostes. Jeg ønsker ikke ekte teak, det er bare og glemme:) hehe men ønsker teak etterligning som er pent og tåler vann:) Sitér dette innlegget Link to post
snurresprett Svart 14.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2013 (redigert) kan en moderator fylle på Bayliner 2355 i emnetittelen? Redigert 14.August.2013 av snurresprett (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 14.August.2013 Link til dette innlegget Svart 14.August.2013 Maritim har noe som heter isiteek. Kanskje mer brukt til dekk og badeplattinger? http://www.maritim.no/?enc=%99&page=search&action=search&shop=maritim&searchStr=isiteek Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
finnarne Svart 14.August.2013 Link til dette innlegget Svart 14.August.2013 Letter etter sklisikkert dekk selv, og kom over denne: http://www.tiflex-online-shop.co.uk/index.php/tm-marine/teak-effect Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
båtløskar Svart 14.August.2013 Link til dette innlegget Svart 14.August.2013 kan en moderator fylle på Bayliner 2355 i emnetittelen? hvorfor?? selger maritim feks bare til en bestemt type båt? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 14.August.2013 Link til dette innlegget Svart 14.August.2013 (redigert) hvorfor?? selger maritim feks bare til en bestemt type båt? Nå er jeg ikke helt sikker på hva du mener. Isiteek er et system, der man klipper, limer og lager "teakdekk" etter eget ønske og mål. Kan legges nær sagt hvorsomhelst og på alle båter. Redigert 14.August.2013 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
nimba Svart 14.August.2013 Link til dette innlegget Svart 14.August.2013 (redigert) Hei Jeg har nettopp lagt Isiteek på båten min , du kan se det her. (innlegg 467) Redigert 14.August.2013 av nimba (see edit history) Sitér dette innlegget REHAB PROSJEKT NIMBUS 4000 FB Link to post
Eureka Svart 14.August.2013 Link til dette innlegget Svart 14.August.2013 Flexiteek er noe som bla. Sandøy båtdekk produserte på bestilling. De har sluttet med det merkenavnet fordi det ble for kostbart å ha en norsk at arbeidstaker til å lage dette. Restene av flexiteek ble solgt ut i vinter på finn. Flexiteek, som merkenavn, anbefalte de ikke at privatpersoner forsøkte å lage paneler av selv. Isiteek, som bl.a maritim forhandler, skal være ment for privatpersoner og er annerledes å produsere ved bruk av et eget lim. Flexiteek var ved bruk av en spesiel maskin som varmet opp de sorte fugene ved legging. Isiteek har allerede sort fuge på strimlene med teek og limes sammen med eget lim. Jeg har planer om å legge isiteek en vakker dag. Hadde jeg kjøpt ny båt i dag, hadde jeg valgt kunstig teak, fremfor ekte teak. Sandøy båtdekk selger ferdige store paneler med kunstig teak. Hvilket merkenavn det er, husker jeg ikke i farten, men de har ofte annonser på finn om dette. Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 14.August.2013 Link til dette innlegget Svart 14.August.2013 Her er resultatet jeg fikk https://baatplassen.no/i/topic/86724-legging-av-isiteek-erfaringer-og-gode-raad/ Etter en tids erfaring er vi fortsatt svært fornøyd med resultatet - dog med en stor ulempe: Det blir svært varmt på solfulle dager (og ja, de har der vært en del av på Vestlandet i år ) Tilnærmet vedlikeholdsfritt utenom vanlig vasking, og gjenstridige flekker, riper o.a pusser en lett vekk med litt sandpapir. Tror forøvrig Vaag Marine overtok agenturet etter Sandøy, og fortsatt selger både Flexiteak og Isiteek ? Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
båtløskar Svart 14.August.2013 Link til dette innlegget Svart 14.August.2013 Nå er jeg ikke helt sikker på hva du mener. Isiteek er et system, der man klipper, limer og lager "teakdekk" etter eget ønske og mål. Kan legges nær sagt hvorsomhelst og på alle båter. litt dårlig skrevet av meg. jeg skjønte ikke hvorfor det måtte bli lagt til av moderator i navnet på topicen fordi folk som lager "teak" lager til all slags båter, var en tullete ting og henge seg opp i ifra min side men jeg måtte bare :) Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 15.August.2013 Link til dette innlegget Svart 15.August.2013 Her er en leverandør i bergen, som er mest kjent for elektronikk fra før. http://www.hocom.no/no/miljoeteak.aspx Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 15.August.2013 Link til dette innlegget Svart 15.August.2013 Husk bare at disse teak-lookalike produktene så vidt meg bekjent er produsert i pvc og mørk pvc blir veldig varmt å gå på i solsteika. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
avmønstret5 Svart 15.August.2013 Link til dette innlegget Svart 15.August.2013 Det blir også ordentlig teak og teakdekk. Sitér dette innlegget Link to post
evenR4u Svart 15.August.2013 Link til dette innlegget Svart 15.August.2013 Det blir også ordentlig teak og teakdekk. Nei, nei, teakdekket blir ikke varmt i solsteika. Forutsatt at teaken er som den bør være på et dekk, renvasket og for øvrig ubehandlet. Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
avmønstret5 Svart 15.August.2013 Link til dette innlegget Svart 15.August.2013 (redigert) Ånei? Er nettopp kommet hjem etter 6 års langtur i varmere strøk med teak både her og der. Men jeg skal gi deg ett poeng. Grå ubehandlet teak blir også varm men slett ikke så varm som mørkere oljet teak. Nå er vel ikke det et stort problem her hjemme, men beandlet teak blir gjennommørk over tid og slett ikke så pen, og glatt i tillegg. Redigert 15.August.2013 av pettersand (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 15.August.2013 Link til dette innlegget Svart 15.August.2013 Jeg har grå ubehandlet teak, og den ble så varm i sola i sommer at vi dusjet den med vann når vi skulle gå barbent. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
snurresprett Svart 14.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 løfter denne da jeg ikke har handlet noe enda... Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 Hvorfor ikke prøve Kebony. Er jo flere større båtfabrikkanter som nå bruker dette i stedet for teak. Hadde dette i den nye Polarsnekka mi. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.