maluni Startet 23.August.2013 Del på Facebook Startet 23.August.2013 Hei. For en tid tilbake (ca 4 mnd.) fikk jeg en kakk i propellen på min 1995 Yamaha 9.9 hk. Siden da har den stått lagret frem til i går, hvorpå jeg byttet propell. Når jeg nå skal dra den i gang, får jeg dratt startsnora ca 10 cm ut. Det virker som om det er noe som låser/ blokerer den. På lik linje som om at den skulle stått i gir. Håper noen her inne har forslag på hva det kan være, og krysser fingrene for at det er en filleting. På fohånd takk for hjelp -Maluni- Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 23.August.2013 Del på Facebook Svart 23.August.2013 står motoren i gear? går propellen lett rundt i fri nåHvis så er så kan det hende det hjelper å dreie litt begge veier på svinghjulet før du prøver igjen, kan være sperremekanismen for at du ikke skal kunne start den i gear som har hengt seg litt opp Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
maluni Svart 23.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2013 Hei. Takk for tipset. Skal prøve å skru av toppen og se. Fikk den ikke helt i revers i går, så det kan nok være det :) Sitér dette innlegget Link to post
maluni Svart 24.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2013 Har nå skrudd av svinghjulet, og snora går fint rundt. Sperremekanismen til gearet fungerer også fint i alle posisjoner. Får derimot ikke gearet til å låse seg i revers? Kan dette forårsake en blokkering videre ned i motoren? På forhånd takk for hjelp Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.