Antilia Svart 17.September.2013 Link til dette innlegget Svart 17.September.2013 Blir flott dette. Veldig smart den løsningen din for pad`en Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
3rik Svart 17.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2013 Hehe nei tar meg ikke nær av det, har fått kritikk for fugene av andre og:) Hyggelig med tilbakemelding uansett! Kommer til å bytte instrumenter senere, og da til en knopmåler med samme størrelse som turteller. Må da lage ny plate i midten. Da blir fugene skjært bort uansett. Skal også ha ny teak på øvre del, samt fuge mellom. Slik det er nå ser det litt skjevt ut. Utformingen til glassfiberen under gjorde det vanskelig å få rette linjer! Det beste hadde kanskje vært noe formelig teaklaminat slik at det ble ett stykke... Men men. Brukte faktisk forresten tape og gumminal beregnet til formålet (liten gul gummisak med forskjellige hjørner). Jeg tror mye av problemet ligger i at jeg brukte bitlemas nating, og den var endel mer klebrig enn det jeg er vandt med fra silicon og akryl. Men! Nok bortforklaringer... Fik også laget en lyslist i taket.......av teakrester og vinyl. Glemte å ta bilder underveis i prosessen, men resultatet ble slik: Det var montert to gamle led fra den gang da led ikke kunne brukes som belysning, så jeg installerte tre stk(tredje rett utenfor bilde) novaled fra maritim, på dimmer. ER godt fornøyd med lysmengden: Har endel lyslister i amber led liggende, som jeg monterte oppunder, for litt "mood light", det er jevnere i virkeligheten(lys er vanskelig å ta bilde av...): Litt mood i dashen og :) Blir flott dette. Veldig smart den løsningen din for pad`en takk Har dog vært litt kjapp i fresingen da uttak for ladekabel skulle vært på motsatt side! Med ipad cover som har "fold up" slik at ipad blir mer rettet mot el capitano, kommer ladeinntak på motsatt side Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 19.September.2013 Link til dette innlegget Svart 19.September.2013 Lyssettinga og ikke minst instrumentbordet ble knallfint. "resirkuleret" heltreteak det er bra Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
3rik Svart 21.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2013 (redigert) Lyssettinga og ikke minst instrumentbordet ble knallfint. "resirkuleret" heltreteak det er bra Takk for det;) Tok en runde med 2k lakk i spisskammerset; Før Etter Redigert 21.September.2013 av eriklepe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 21.September.2013 Link til dette innlegget Svart 21.September.2013 Pusset opp i kjeller`n ja, det gjorde susen Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
3rik Svart 21.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2013 Så blir det litt mer delikat å ligge nedi drikkevarer og matvarer som ikke behøver å stå kjøleskapskaldt . Rommet holder omtrentlig samme temp som vannet. Litt bedre bilder av lyslisten, i dagslys: Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 21.September.2013 Link til dette innlegget Svart 21.September.2013 Veldig flott arbeid! Spesielt med dashboardet og lyset! Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Zitt Svart 21.September.2013 Link til dette innlegget Svart 21.September.2013 (redigert) Utrolig effektfullt og flott! Redigert 21.September.2013 av Wiking26AC (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
3rik Svart 29.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2013 (redigert) Måtte ha en liten oppussing av gass/gir spake. Mekanisk fungerer den utmerket, men estetisk så den ikke ut.. Før; Etter; Vasket den innvendig og tok på nytt fett. God som ny! Og så har jeg et lite temperaturprosjekt på gang ; Mer om det siden;) Sent from my iPhone using Tapatalk Redigert 29.September.2013 av eriklepe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 29.September.2013 Link til dette innlegget Svart 29.September.2013 Og så har jeg et lite temperaturprosjekt på gang Venter i spenning Slike små fiks som oppussing av denne gass/gir hendelen, gjør seg Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Zitt Svart 29.September.2013 Link til dette innlegget Svart 29.September.2013 Ja, det er helt utrolig hvordan slike detaljer gjør seg! Men om dette er oppussing eller tryllekunst, er litt uvisst! Sitér dette innlegget Link to post
3rik Svart 29.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2013 Tqakk for kommentarer:) Er helt i mitt eget univers når jeg pusler på med noe at jeg glemmer helt bort å ta bilder underveis. Må bli flinkere der. Men med tempmålerprosjektet klarte jeg det til en viss grad; Fra tegnebordet som dere så i bildet over, printet jeg speilvendt ut teksten på foliepapir. Deretter festet jeg dette på en plexiplate som jeg på forhånd hadde saget til: Og så det nøysomme arbeidet med å skjære ut tekst:) Dette er kanskje best å ikke gjøre dagen derpå for best resultat ; Og etter par tre strøk med sort lakk blir det seende slik ut, ikke lett å få bokstaver 100% men for de med normalt dårlig syn som meg legges det ikke merke til ; Så innmontering av LED display for termometer og prøvekobling(sprekken i høyre hjørne er ikke en sprekk men gjenskinn ; Bak er det montert LED lys i samme farge som led list i tak. Temperatursensor for sjø må gjennom skrog så det må jeg ta når den er på land en gang. Det er fremdeles vanskelig å ta skikkelige bilder av lys med iphone, så det ser bedre ut en slik ; Og der var jammen kommet et 19' TV på plass også ( med veggstativ som kan dreies, så det er ikke montert skjevt!)!: Det er mulig jeg klistrer på noe folie i "frostet glass" bakpå slik at lysbrytning blir litt jevnere. Det må testet først, er redd det ødelegger lakken. Temperaturdisplay ble montert der lysbrytere var tidligere, så de måtte få en ny plass, like greit ettersom jeg har irritert meg over at jeg ikke når de fra kapteinstolen! Mer om det... Sitér dette innlegget Link to post
3rik Svart 4.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2013 (redigert) Lysbryterrekken er nå blitt flyttet til nytt sted og blitt pimpet litt:) Har testet et instrument for overvåking av batteribanker. En for forbruk og en for start. Før jeg ev monterer det i båt vil jeg se at det virker tilfredstillende. Det viser spenning[v] strømtrekk[A], effekt[W] og strømtrekk med hensyn på tid[Ah], Ah igjen på batteri i % og Ah samt indikator for charge/discharge. Forløpig ser testene fin ut, har prøvd med tre forskjellige apparater med samme( gode) resultater. Men det må kalibreres opptil flere ganger, noe jeg ser på som en fordel ettersom eventuell motstand i ledere til batteri fra måler kan kompenseres for. Kommer til å ha 20 A shunt på forbruk og 300 A på start. Noen gode argumenter for å heller betale mange tusen mer for en batterimonitor av kjent merke? Redigert 4.Oktober.2013 av eriklepe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
3rik Svart 25.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2014 På tide å begynne å gjøre noe igjen! Har ikke fått gjort så mye i høst pga ny baby i hus, hektisk på skole og mye jobb. Har så smått begynt med noen prosjekter nå igjen. Fant ut at jeg ville bytte ut sikringspanel, da det gamle ikke så videre bra ut. Det ene medfører det andre og tredje så jeg tok å fikk fjernet all gammel rester av spaghetti jeg kunne finne. Og det var en del, mye lampett og PN kabler som ikke hører hjemme i båt. La også inn 75 A shunt for forbruksbatteriene. gammelt og nytt: Godt å vite at ting er som det skal, og med tilstrekkelig tversnitt: Så var det å finne tilbake til riktig plass på kablene, tok å byttet endel som ikke hadde tilstrekkelig kvadrat eller var gamle. Tilførsel på 5o mm2 bør holde for forbruk da jeg har kastet vinj og truster på startbank. på plass, endel stripsing+rydding+fjerning av kabler gjenstår dog! Panel for batteriovervåkning laget jeg til her: batterier ikke tilkoblet Neste på progrqmmet er å bytte hovedstrømbryter, shunt til startbank og skillerele! Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 25.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2014 Imponerande. Du arbeider som elektrikar, går eg ut frå? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 25.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2014 Meget flott og tøft Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Svee Svart 25.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2014 Det er flott, men ikke overdriv - da får du aldri solgt båten igjen i fremtiden!! Sitér dette innlegget Link to post
3rik Svart 25.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2014 fullt klar over at det gjerne ikke faller like godt i smak hos alle, men jeg stesjer båten opp for min del og ikke framtidige eiere Det er en 25 år gammel båt og da.... takker for kommentarer Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 25.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2014 Utrolig bra!! Skulle ønske jeg hadde dine kunnskaper om strøm. Kan du si litt om batteri meteret ditt? Må det kalibreres? Hvordan? Pris? Har du en link? Sitér dette innlegget Link to post
3rik Svart 27.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2014 takk for det batt meteret er kjøpt på ebay, kostet oppunder 200,- inkl shunt. Men passende shunt kan du og kjøpe utenom! Det må kalibreres, da målinger avhenger av kablene(tversnitt, lengde , evt koblinger). Kalibreringen foregår gjennom enkel meny. Både spenning og strøm kan kalibreres. Jo større shunt jo mer unøyaktig, har derfor så liten shunt som mulig på forbruk hvor strømmåling er interresant. På start har jeg og en shunt på 300A, men hvis spenningstapet over shunt blir for stort kobler jeg heller startmotor og eventuelt vinsj \ trustere utenom. mange kinesere som selger samme, her er en: http://www.ebay.com/itm/DC-0-120V-0-250A-Volt-Amp-Power-Ah-Combo-Meter-Battery-Charge-Discharge-Monitor-/181309716832?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2a36e6b960 Sitér dette innlegget Link to post
3rik Svart 27.Januar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2014 Har vært en lille tur i båten i dag også og fikk ryddet litt til i gamle synder.Enda mer lamppet og PN, ut med det! imens ferdigstilles nye hovedbrytere og sikringer hjemme: Er litt usikker på om jeg skal ha sikring på startmotor, ser det er litt delte meninger angående dette. I første omgang vil jeg jo ha sikring og har derfor montert det, men dersom det er mange invendinger mot dette er det enkelt å forbikoble. Er jo litt spendt på om 300amp vil være tilstrekkelig og, kan ev gå opp til 500. Fikk også rasket vekk noeisolasjon, som var søyet i diesel, vann og andre ulumskheter som ikke bidrar til posititv lukt. Mer skal ut! FF Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 28.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2014 fullt klar over at det gjerne ikke faller like godt i smak hos alle, men jeg stesjer båten opp for min del og ikke framtidige eiere Det er en 25 år gammel båt og da.... takker for kommentarer Jeg er helt enig med deg, og dessuten kan det slå begge veier! Jeg hadde gladelig kjøpt båten din, men så er jo jeg en ungdom på bare 61 år! Stå på du, det blir knalltøft!!! Sitér dette innlegget Link to post
agronas Svart 20.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2014 Jeg har riviera 925 badeplattform på min hui. Den passer perfekt, men har ikke ankeret integrert. Sitér dette innlegget Link to post
3rik Svart 21.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2014 Har du flere bilder av båten din agronas? Allid kjekt å se løsninger i andre huier:) er det nye type plattform du har med integrerte flaps? Sitér dette innlegget Link to post
agronas Svart 24.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2014 Litt lite bilder på denne pc'en men skal sjekke. Ikke integrerte flaps nei, men to luker til oppbevaring av tau og integrert stige. Hvilke lister er det rundt tak lukene dine? har du skiftet dei selv eller vett du hvilken type som er brukt? Ser at noen har laget tre lister her, men syns det er fint med pakning. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.