Tyriel Svart 4.Desember.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2013 Det virker som om saken har kommet inn på et riktig og trygt spor nå, men dumt er det jo at båtsesongen gikk fløyten. Men nå har jeg sjekket langtidsvarselet for neste sommer, og det tyder på at det blir tidenes sesong! , og da er jo du klar igjen!!! Lykke til videre! Takk. Bor på en liten øy uten ferge, så båtsesongen varer 365 dager:) Måtte kjøpe ny båt... Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 4.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2013 Sitér dette innlegget Link to post
Tyriel Svart 18.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2014 Hei. En liten oppdatering. Skipper Worse har nå offisielt tatt på seg saken som min advokat i et forsøk på å få ny motor. Frende forsikring dekker opp til 100.000,- i saksomkostninger. Skipperen får nå både penger og heder av meg. Blondinene og sigarene må han ordne sjøl :) Ha en fin dag, Tyriel. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 18.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2014 Glimrende, lykke til!! Sitér dette innlegget Link to post
Pksp Svart 18.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2014 Lykke til! Har nå lest hele tråden, og håper alt ordner seg for deg :) Sitér dette innlegget Link to post
Scand29bal Svart 18.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2014 Det är ingen svensk verkstad? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 18.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2014 Det är ingen svensk verkstad? Sitat: Nevner ikke navn på verksted eller motorprodusent da jeg mener det ikke er relevant enda. Sitat slutt. Nå gjaldt denne tråden det juridiske. Det er kanskje et poeng å ikke dra inn for mye informasjon som ikke tjener saken å offentliggjøre her og nå? Sitér dette innlegget Link to post
Scand29bal Svart 18.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2014 (redigert) Sitat: Nevner ikke navn på verksted eller motorprodusent da jeg mener det ikke er relevant enda. Sitat slutt. Nå gjaldt denne tråden det juridiske. Det er kanskje et poeng å ikke dra inn for mye informasjon som ikke tjener saken å offentliggjøre her og nå? Nu frågade jag inte om varken namn på verkstad eller vad det är för märke på motorn. Jag frågade om det var en svensk verkstad. Hade han svarat ja hade jag kanske kunnat kolla med honom i pm om det gällde en specifik verkstad som jag vet är "långsamma" och kanske kunnat komma med råd. Det jag skrev var i välmening inte för att jag var nyfiken. Redigert 18.Februar.2014 av Scand29bal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tyriel Svart 14.Oktober.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2015 Hei. Vil bare nævne at Skipperen er fantastisk. Han har hjulpet meg med saken helt frem til nå og eg skal møte i Forliksrådet på Fredag 16. Forhandleren av motoren har ikke svart på noen av brevene Skipperen har sendt, men de er pliktig til å stille opp nå, har eg skjønt. Skål for Skipperen. Tyriel Sitér dette innlegget Link to post
Hekkbølgen Svart 14.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2015 Godt å høre. Sjelden bra strategi i juridiske disputer å stikke hodet i sanda som verkstedet her ser ut til å gjøre. Lykke til i forliksrådet. Fortsetter de med strutsetriksene og ikke dukker opp i Forliksrådet er det vel seier op walk over Sitér dette innlegget Link to post
Tyriel Svart 14.Oktober.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2015 Godt å høre. Sjelden bra strategi i juridiske disputer å stikke hodet i sanda som verkstedet her ser ut til å gjøre. Lykke til i forliksrådet. Fortsetter de med strutsetriksene og ikke dukker opp i Forliksrådet er det vel seier op walk over Takk. Tror de stiller. De skylder nå på dårlig diesel:) Vi får se... Ha en fin kveld Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 23.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2015 Venter spent på kjennelsen.... Sitér dette innlegget Laholm Link to post
pipe Svart 24.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2015 (redigert) Kjedelig sak dette her og hvem motorprodusenten er en dårig bevart hemmlighet da det bare kan være en.Uansett så er å kreve en ny motor en dårlig ide da det er elektronikken rundt som er problemet.Sette i en ny motor løser antagelig ingen problemer så heving av kjøpet med krav om renter fra kjøps tidspunktet er nok det man burde kreve.Ut i fra det som har kommet frem i denne tråden skulle dette vært krevd for flere år siden og det er smått utrolig at denne saken ikke er avsluttet for lenge siden Redigert 24.Oktober.2015 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
FredT Svart 24.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2015 Jeg er ikke det minste i tvil om at OP har fått de beste råd av Skipperen, så det han har anbefalt OP å gjøre/kreve i forligsrådet, er nok det beste han kan gjøre seg håp om å få. Venter også spent på forliksrådets avgjørelse. Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
pipe Svart 24.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2015 (redigert) Det er fint for deg og jeg har ingen grunn til å kritisere noen da jeg bare kjenner en flik av saken.Dog på generelt grunnlag hadde jeg ikke vært tolmodig nok til å vente nesten to år før det ble tatt ut forliksklage. Redigert 24.Oktober.2015 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 24.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2015 Må vel si meg enig med pipe. Dette viser vel hvor rettsløse vi kan oppleve å være. Problemene startet jo faktisk i mai 2012. Det er ca 3 1/2 år siden. Og så er spørsmålet: Hva kan verkstedet tape på å trenere slik de har gjort her? Kommer de til å måtte betale mer enn om de hadde ordnet opp for 3 år siden? Jeg tviler vel på det. Så dersom trådstarters historie er riktig, noe vi får tro den er, så kan verkstedet gjøre som de vil. Verkstedet kan trenere og håpe at kunden gir opp. Og dersom kunden "vinner" til slutt, så blir det ikke dyrere for dem enn det de egentlig skulle betalt for 3 år siden? Veldig trist. Håper du offentliggjør hvilket verksted dette er. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 24.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2015 Kravet er hevning + renter og for hver dag forhandleren trekker ut, pådrar han seg mere renter å betale til syvende og sist. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
pipe Svart 25.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2015 (redigert) Det er riktig isolert sett men dette hindrer ikke forhandleren fra å kreve bruksfradrag for den tiden båten har vært til TS sin disposisjon.Spesielt kan dette være aktuelt for de to siste årene da saken har stått stille og båten kunne brukes selv om det foreligger en mangel.I et slik senario vil renter på kjøpssummen antagelig bli endel lavere enn bruksfradraget.Derfor kan eieren av båten tape mere på at saken trekker ut.Nå vet jeg ikke hvilken tilnærming motparten har til saken men rart hvis ikke de spiller med dette kortet også.Hadde dette vært min båt og mine penger hadde jeg sørget for at punktumet i en slik sak hadde vært satt for lengst.Hvorfor det ikke har skjedd er det ingen grunn for meg å spekulere i. Redigert 25.Oktober.2015 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 25.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2015 Kravet er hevning + renter og for hver dag forhandleren trekker ut, pådrar han seg mere renter å betale til syvende og sist. Ja, det er bra det, og jeg mener ikke at vi er rettsløse i den forstand, men når en slik sak tar 3 år så føler man seg rettsløs underveis. I tillegg så blir slike saker ofte litt "altoppslukende" og slitsomt for den det gjelder. I dette tilfelle skal da kjøper ha igjen kjøpesummen + renter. Dvs at forhandleren risikerer rentene med å trenere. Det er veldig lite for forhandler å risikere, spesielt sett i forhold til den mulige gevinsten forhandler kan oppnå, nemlig at kunden gir opp eller går med på et forlik som da ofte koster mindre for forhandler. Men for å ikke bli misforstått: Resultatet til slutt er selvsagt bra for kunden dersom han får hevet kjøpet. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 25.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2015 Og hvilken rentefot tenker dere blir kravet/kjennelsen her? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Vestkystseiler Svart 25.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2015 Det er veldig lite for forhandler å risikere, spesielt sett i forhold til den mulige gevinsten forhandler kan oppnå..... Kan ikke skjønne at det skal være bra i lengden for forhandleren dersom det blir alment kjent at kundene må gå rettens vei for å få det de har krav på. Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 26.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2015 Jeg kan heller ikke skjønne det, og forhåpentligvis er det heller ikke slik at alle som får problemer med noe må gå til retten. Men åpenbart så tar de sjansen, og det rare er at noen forhandlere ser ut til å kunne holde på slik i årevis. Sitér dette innlegget Link to post
Tyriel Svart 1.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2017 Hei. Fikk beskjed i går om at vi har vunnet saken. Saken endte tilslutt opp i lagmannsretten etter at verkstedet anket dommen fra tingretten. Etter det eg har forstått, kan denne dommen ikke ankes. Vi får igjen pengene for motoren pluss renter. Det ble en meget stor sum. Mer enn det dobbelte av det motoren kostet. Skipperen og hans medarbeider har gjort en fantastisk jobb. Det vil eg at alle skal vite. De er beinhard og står på. Har vært interessant å lese alle brevene de har skrevet disse årene. Tøffe greier:) Vil også takke for støtten fra dere her på forumet. Dette ville aldri ha skjedd hvis det ikke var for baatplassen. Hadde aldri slått opp i Gule sider på leit etter advokat:) Nå kan vi få betalt tilbake skyld og gjeld og kanskje ha litt igjen til å få orden på ting som har forfalt disse årene. Ha en fin dag. O_ Sitér dette innlegget Link to post
joachimo Svart 1.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2017 Sitér dette innlegget Mitt lille daycruiserprosjekt Frivillig Mannskap - RS155 Bendt R. Rasmussen Link to post
Lazyjack Svart 1.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2017 (redigert) Gratulerer!! Jeg håper selvsagt at det ordner seg for deg men vet du at de kan gjøre opp for seg og at det ikke ender med en konkurs? Redigert 1.Juni.2017 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.