Jump to content

Plassering av ankervinsj innvendig akter i Nordkapp Comtesse

bard

Recommended Posts

Jeg har investert i en Anchorlift Barracuda 600 som jeg har blaner om å montere innvendig akter i min Nordkapp Comtesse.

bilde

Jeg har planer om å plaste og/eller skru fast en finérplate som vinsjen kan stå på. Jeg ser for meg 2 muligheter. Hva tror dere blir best?

Alt 1.

bilde

Skru plata oppunder ramma som holder solsenga og støtte den med en vertikal plate som står på forsterkningen i akterspeilet.

Det tror jeg blir stødig og fint. Vinsjen kommer til å ta veldig lite plass. Problemet er at det sannsynligvis blir veldig lite servicevennlig. Det er trangt oppi der, og bare adkomst fra undersiden. Vinsjen kommer også så langt bakover at tau/kjetting skli ned langs akterspeilet hvis jeg ikke lager en patent (rørbit?).

Alt. 2

bilde

Legge plata rett på forsterkningen i akterspeilet og støtte den på en forlengelse av den langsgående "skilleveggen" som allerede er der.

Da blir vinsjen lett tilgjengelig og oppsamling av tau/kjetting blir ryddig. Tau/kjetting vil gå nesten vannrett fra badeplatformen, så jeg trenger sannsynligvis ikke ekstra rulle.

Jeg er litt redd for at gjennomføringen kommer for lavt, det blir vel 15-20 cm over vannlinja.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...